Gå til innhold

Trenger hjelp angående øreskylling....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gjort dette på deres unger???Brukte dere ballong når dere skulle skylle ut???Håper noen kan fortelle litt angående dette og kanskje har noen gode råd eller tips :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er viktig at vannet er mest mulig kroppstempratur, viss ikke så kan en bli kjempesvimmel og kvalm...

Ellers så kan du koke opp saltvann å bruke det.. å prøve å få barnet til å ligge lenge etterpå så alt vannet får renne ut igjen, kjempeubehagelig med masse vann i øret.

Ballong er veldig greit ja!

Prøv på deg selv så får du kjenne trykket først å bedømt hvor hardt du skal trykke ;)

Skrevet

Brukte du sånn olje man får kjøpt på apoteket og dryppet med det først??kanskje lurt at vi er to når man har ei jente som blir helt hysterisk av alt som har med medisiner og sånt og gjøre....er nesten redd vi ¨må holde henne fast for å få gjort det:(desverre

Skrevet

Off stakkar, jeg har ikke gjort det på barn... har ikke kjøpt olje nei..

lykke til !

Skrevet

uff som jeg gruer meg...er ikke noe gøy når man vet at det blir hyl og skrik altså :(

Tror jeg får la det være til gubben kommer hjem sånn at vi er 2 stk ihverfall...

Skrevet

Vi har gjort dette på snuppa vår. Det vil si, det ble gjort på legekontoret. Vi dryppet litt olje i øret( vanlig matolje), som skulle være i øret natten over. Dvs man måtte putte bomull i øret om natta. Dagen etter dro vi ned på legekontoret. Vannet skal være temperert( kroppstemp), ellers kan man få kvalme og svimmelhet. Snuppa vår var jo 5 og et halvt år når hun gjorde dette, og vi snakket endel med henne på forhånd. Vi trodde jo at hun skulle syntes dette var skikkelig fælt. Men, den ungen som satt å lo fordi det kilte så fælt, det var henne.....Nå vet jo ikke jeg hvor gammel din unge er. Kan de ikke gjøre dette på legekontoret???? De har jo mer utstyr der også.....

Skrevet

Jenta mi er 2 år og 7 mnd...ringte og spurte på legekontoret i går om vi kunne komme dit å gjøre det...men det kunne de ikke var beskjeden jeg fikk...for det var så stor pågang av pasienter :(såda må vi nok gjøre det selv :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...