Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #1 Skrevet 6. november 2007 jeg fullforte videregaende skole i juni 07, sokte plass paa hoyskole og fikk plass, sokte om permisjon siden jeg fikk baby i sommerferien, men fikk avslag pa permisjon soknaden, men kan jeg likevel soke om fodselstipend eller er det bare for de som har permisjon fra skoleplassen??
Emilie05&Sofie07 Skrevet 6. november 2007 #2 Skrevet 6. november 2007 Jada, det kan du. Og så kan du dritte i studiet og ikke møte opp på eksamener:) Men koffor i all verden fikk du avslag???? Fikk du noe begrunnelse for avslaget? Hvilken høyskole var de på?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #3 Skrevet 7. november 2007 I brevet jeg fikk tilbake stod det av jeg fikk avslag på søknad om permisjon fordi man bare kan søke om permisjon hvis man er gravid, skal i militæret eller har en sykdom som hindrer deg i å gå på skolen. Så hvis jeg hadde gått gravid 2 uker lengre, altså vært gravid ved skolestart så kunne jeg ha fått prmisjon.. Skjønte ikke den jeg, menmen..Det var høyskolen i Bergen jeg kom inn på ..
Emilie05&Sofie07 Skrevet 7. november 2007 #4 Skrevet 7. november 2007 Hmmm.... vel, enten skrev du søknaden litt uklart eller feiol, eller så var det en skikkelig dum idiot som behandlet den... Egentlig siden du er ny student burde du ha reservert plassen for et år fremover, og kanskje du fikk avslag fordi du søkte for et helt år?????? Eller søkte du bare for et semester??? Sendte du inn søknaden etter at du har født??? Hvis ja, gjør du som følgende: Du skriver et brev som du kaller for noe så fint som "klage på avslag p¨å permisjon i forbindelse for omsorg for en nyfødt baby", og så skriver du en tårevåt brev om at mens du ennå gikk gravid så var du sikker på at du kommer til å klare å kombinere studier og barn, men da du fødte forsto du dessverre at det er helt umulig (drar inn masse grunner: kolikk barn, sykdom, kom deg ikke sammen igjen etter en vanskelig fødsel,altfor avhengig, ammetrøbel, hs sa at baby trenger ro og ikke bli dratt med til HiB.....). Og derfor ber du om permisjon i forbindelse med omsorg for en baby som kun er et par måndter gammel og bla, bla, bla.... og legger ved kopi av fødselsattesten +kanskje får hs til å skrive noe..... og nevner helt tilfeldig at du har loven på sin side.... Dette hvis du vil fortsette der etter permisjonen.. Hvis ikke, dritter du i alt (du har vel betalt semesteravgiften???), på søknaden til Lånekassen krysser du av for "ikke tar permisjon" og etter eksamener som du ikke møter på, skriver du til lånekassen at du kunne ikke møte opp grunnet sykt barn....
Emilie05&Sofie07 Skrevet 7. november 2007 #5 Skrevet 7. november 2007 hehe, d er Emiliesmamma, har bare byttet nick:)
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #6 Skrevet 9. november 2007 Hehe det var en god ide, det skal jeg gjøre. Skrev i brevet at jeg nettopp hadde født og søkte permisjon for det semesteret, sa også at jeg skulle sende fødselsattesten senere siden jeg ikke hadde fått den da.. Tusen takk for hjelpen =)
Emilie05&Sofie07 Skrevet 9. november 2007 #7 Skrevet 9. november 2007 da tror æ egentli at du itj fikk perm. sia du itj sendte inn f.attesten -og de orket itj å bry sæ om å be dæ sende den inn. Lykke t videre du!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå