Gå til innhold

Skjønner ikke hva som skjer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om dette forumet er det rette stedet å skrive på men jeg prøver likevel jeg...

Det er nå 6 uker siden jeg fødte, og jeg raser ned i vekt..

Det meste jeg spiser på en dag er kansje en yoghurt og litt middag..Drikker kansje to glass saft om jeg er flink..

Jeg kjenner aldri at jeg er sulten, så når jeg spiser er det fordi noen minner meg på at jeg må få i meg noe.

Spiser jeg mer enn det jeg skrev over her blir jeg bare kvalm...

Jeg blir litt frustrert siden jeg fullammer, å er redd det da ikke er nok næring i melken min.. Men jeg har MASSE melk...Noe jeg også syns er litt rart i å med at jeg nesten ikke spiser eller drikker...

Jeg veier nå 46 kg..ca 168\69 høy...

Andre som har opplevd noe lignende? er det normalt å slite med maten og vekten de første mnd?

Hva burde jeg isåfall gjøre..?

Folk rundt meg komenterer hele tiden at jeg er blitt alt for tynn, noe jeg ikke syns er noe morro siden jeg ikke gjør dette med vilje... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan jo også legge til at gutten min skal ha pupp opp til 4 ganger i timen...

Skrevet

Jeg syns du skal ta kontakt med legen din, for dette hørtes absolutt ikke normalt ut. Man går gjerne litt i tåka i barseltiden, og det er sikkert normalt å glemme å spise. Men 46 kg (håper nesten det var en trykkfeil) er uhyggelig lite å veie for hvem som helst. Å amme hvert kvarter høres også litt i overkant ut for meg. Kroppen din bruker antagelig all tilgjengelig energi til å lage melk til gutten din, og da blir det lite igjen til deg, i alle fall når du ikke spiser noe særlig.

Hvis du ikke allerede har vært på 6-ukers kontroll, ville jeg tatt opp dette da. Hvis du har vært på kontroll, ring å få en ny time. Evt. snakk med helsesøster...

Skrevet

var nok ikke noen trykkfeil..

Ja det jeg også tenkte.. at all næring osv. går til melken så det blir lite igjen til meg..

Har ikke vært på 6 ukerskontroll, i å med at jeg har fått beskjed om at det ikke er nødvendig siden jeg ikke revnet eller noe under fødsel, å at jeg føler meg normal der nede...

Skrevet

Man skal sjekke mer enn underliv og sånt når man er på 6 ukers kontroll, det er også en mulighet for mammaen å spørre om ting hun lurer på i forbindelse med hennes egen eller barnets kropp. I ditt tilfelle ville jeg nok tatt meg en tur jeg, om ikke annet for å snakke med en fagperson :) Jeg syns det var veldig rart at du fikk beskjed om at du ikke trenger en slik kontroll.

Skrevet

Både mor og barn skal på 6 ukers kontroll. på mor skal det bl.a sjekkes at livmoren har trukket seg sammen.

Din diet, og spesielt det at du ikke drikker noe er skremmende synes jeg. Du må være veldig dehydrert dersom du bare drikker to glass saft på en god dag. Jeg drakk ca 4-5 liter vann i døgnet samme periode.

For babyen din sin skyld synes jeg du skal kontakte HS eller legen din i dag, trist for babyen din om du kolapser .

Skrevet

Etter fødselen husket ikke jeg heller på å spise. Følte meg ikke sulten eller noe, mannen min måtte minne meg på å spise.

Dersom du ikke spsier, blir melken laget av de reservene du har i kroppen, og det høres ut som om du ikke har så mange - derav tror jeg du ammer så mye.....

Snakk med helsesøster. Det er veldig lett å utvikle en spiseforstyrrelse når en blir vant til ikke å spise mye ( i tillegg til det mentale med at en synes det er litt stas å gå ned i vekt......)

Unn deg noe godt i denne perioden, marsipanen fra Nidar er f.eks fersk og god nå :) he he - men for all del, snakk med helsesøster !!!

Skrevet

det samme skjedde meg!! idet begynte da knerten var to mnd, og rett før han ble 6 kom jeg meg til lege... ble påvist alvorlig anemi, som følge av b12 mangel... dra til lege, å få tatt blodprosent, begynn med jern... jeg maktet ikke få i meg noe som helst mat.... kunne ikke drikke heller, ble bare kvalm... men melk hadde jeg, for den tærer på ressursene.. melka stjeler alt.. du må være veldig sliten?

kan ikke si at det er det samme som feiler deg, men dra til lege å få sjekket ut dette...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...