Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Jeg vet ingen kan gjøre noe med det men.. Hvordan gjør dere andre det med soving om natten? Jeg har forsøkt det meste, fra kos, til å gå inn gjentatte ganger og gi sutt, den derre hysj-metoden, faste rutiner med bad og alt mulig men ingenting virker helt 100%. Så i kveld bestemte jeg meg for å forsøke å la han ligge å gråte litt, ikke mye, bare litt.. jeg lot han gråte i først et par minutter (som virker som en evighet), så lot vi han ligge i 5 minutter og sist til rundt 10-15 min. Han sovnet til slutt nå men nå sliter jeg med tanken om jeg burde gått inn. Han er bare 2-3 måneder. Hva gjør dere andre for å få så små til å sove?
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Jeg begynte med dette da jenten min var 6 mndr. syntes du begynner alt for tidlig:(
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Det var litt tidlig ja. Men ikke ha dårlig samvittighet. Du må jo prøve deg, og ingen barn har vondt av litt gråt. Det er forskjell på hysterisk gråt og vanlig gråt/surving. Man blir kanske litt desperat når barnet ikke vil sove. Jeg var så heldig at dattera mi sovnet i vogna si de kvelden hun ikke ville sove i senga. Og vi har veldig stor veranda som jeg trillet på, og det var sommer , så det var midt i blinken den gangen. Så når hun sovnet i vogna, så lot jeg henne enten sove der, eller jeg la henne i senga etter at hun hadde sovnet. Det funket fint en stund, og hun sovnet etterhvert i senga si. Jeg har ikke noe annet råd til deg desverre, for det ser ut til at du har prøvd det meste. Det er viktig å høre forskjell på sår gråt og trass. Trass må man overhøre på kvelden, for de fleste barn vil opp igjen til mamma og pappa, men det er ofte når dem blir litt større. Dattera mi har prøvd ALLE metoder! Hehe. Så man lærer seg etterhvert å ta signaler fra dem. Ønsker deg lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 jeg begynte med faste rutiner meg barnet mitt fra den dagen vi kom hjem fra sykehuset og jeg har aldri noensinne hatt problemer med henne, jo før jo bedre mener jeg. Bad rundt kl 19, mat og i seng til 20. da sover hun til rundt kl 5, får mat og sover til 9, da tar jeg henne oppi til meg for kos, lar henne ligge igjen så jeg får dusjet og spist, så steller jeg henne etterpå. Mater henne, og ut på tur. da sover hun i vognen fra ca 11 til kl 14.
Krokka og prinsessa Skrevet 6. november 2007 #5 Skrevet 6. november 2007 Vi har også hatt faste rutiner siden vi kom hjem fra sykehuset, men hun vil ikke sove likevel... Så her sitter jeg med henne klokken 2 på natten........
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 6. november 2007 #6 Skrevet 6. november 2007 Hahahahah..."Han er bare 2-3 måneder." Akkurat som jeg er 21-22 år!
Mamma til M07 & M09 Skrevet 6. november 2007 #7 Skrevet 6. november 2007 Helsesøster sa til meg at han kunne skrike litt når vi la han, men går inn etter ca 5 minutter. hun sa 5- 10 min. Han pleier som regel å sovne etter et kvarters tid. jeg gir han mat, tar på ren bleie og pysj og legger han i sengen og synger noen nattasanger. enten sovner han da, eller så går det en liten stund med litt skriking. nå er han snart 3 mnd. har gjort dette 2-3 uker. men merker på ungen når han er trøtt og overhode ikke trøtt, så må si jeg har syndet og tatt han opp igjen hvis han ikke er trøtt.
mayaya Skrevet 6. november 2007 #8 Skrevet 6. november 2007 Hvis barnet er bare 2-3 måneder er det litt tidlig for skrikekur, ja.. Men BTW, man sier vel ikke at ungen min er 2-3 mndr? De fleste mødre vet vel rimelig nøye hvr gammel ungen er?
Mamma til M07 & M09 Skrevet 6. november 2007 #9 Skrevet 6. november 2007 kan jo hende hun ikke vil si akkurat hvor gammel ungen er.. ikke vet jeg, men jeg hadde nok også sagt det sånn hvis jeg ville valg å være anonym.
Gjest Ut på tur Skrevet 6. november 2007 #10 Skrevet 6. november 2007 jeg har lest at frem til barnet er ca 3 måneder er det viktig å skape tryghet. Da skal vi komme til dem når de roper på oss (skriker) Sovner han slettes ikke om natten? eller skal du trene han til å sove natten gjennom ? Er han trøtt nok når han legges ? jenta vår er i samme alder som din. ikke noe poeng å legge henne før hun er skikkelig trøtt. Er han mett ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå