LiKr Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Jeg har begynt å klø endel mer i det siste...er i uke 36. Har lest på nettet at dette kan være farlig for fosteret (var vistnok nyere forskning som viste det). På noen sider står det også at det er ufarlig.... Bare lurer på...hvor mye klør egentlig det man kaller for svangerskapskløe? Hos meg klør det ikke sånn veeldig mye, men kanskje rundt fire/fem "kløanfall" for dag... Mest på magen, under puppene,på armene og mest om kvelden. Lurer på om jeg bør ringe lege i morgen og høre om jeg bør komme for å ta blodprøve...hmmm..... Har hele tiden tenkt at kløe ikke er farlig, men blir jo så nervøs når jeg søker på "svangeskapskløe", og det første treffet på google sier at det kan føre til fosterdød..... uggh...
yvve73 Skrevet 6. november 2007 #2 Skrevet 6. november 2007 Jeg klør også litt. Egentlig mest om kvelden. Klør kun på bena jeg da. Lår og legger. Har også lest litt om det, og det er visst ganske vanlig å klø litt, jeg har ikke kontaktet lege om dette. Tenkte jeg kommer til å nevne det for jordmor i slutten av mnd hvis det ikke blir verre. Jeg er 21+4 i dag. Hvis du er nervøs for dette synes jeg du heller skal ringe legen din enn å bli skremt av det du leser. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå