Gå til innhold

skrikekur. Hvor ofte gå inn til barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om barnet ikke roer seg da du snakker til det, stryker ok klemmer; skal du da gi opp?

Om barnet blir hysterisk?

Trenger hjelp fort... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da vi hadde dette til vår første gikk det aldri lang tid. Kunne holde på i timesvis og det tok ca 4 mnd før han sovnet av seg selv...

Vi brukte vel en light versjon.

Men ikke snakk til barnet. Kanskje bare en natta hver gang du går inn og brer over dyna etc. Og ikke kos.

Hvis barnet er hysterisk syns jeg du skal ta han opp. Da er barnet redd ikke masete.

Skrevet

Noen flere med erfaringer?

HI

Skrevet

Oki, dreit på draget der:) hehehe

Skrevet

Hehe, ikke noe krisespørsmål å være anonym på dette vel? :)

Jeg har absolutt ikke noen skrikebaby, så jeg er vel ikke rett person å svare. Men vesla hadde en kort periode (ca en uke...) der hun våknet ofte på natta og hylskreik. Jeg hadde skjemt henne litt bort med å sovne under nattamming + at jeg var alenemor noen dager og da var det mye koseligere å ha henne i senga sammen med meg, hehe.

Uansett, hun skrek ofte og mye noen netter, jeg snakket rolig til henne og strøk henne over håret. Det hjalp absolutt ikke, hun ble råfornærma fordi jeg ikke plukket henne opp. Etter 5-6 ganger der jeg bare snakket, evt. bare bredde over henne, og hun bare skrek mer og mer, løftet jeg henne opp og holdt henne inntil meg til hun roet seg. Vi sto hele tiden ved senga hennes, gikk ikke bort i senga vår. Etter en liten stund roet hun seg ned, og selv om hun da begynte å skrike igjen når jeg la henne tilbake i senga, gikk det nå mye letter å få henne til å sovne når hun først hadde kommet seg ned fra hysteri-stadiet.

Langt svar kort, jeg ville tatt babyen opp hvis den var hysterisk, men ikke bort i foreldresenga. Legg ham ned igjen når han er rolig.

Skrevet

Hehe, nei ingen krise, bare orket ikke alle de som er imot skrikekur osv...

Det gikk veldig veldig fint i kveld gråt rilsammen 20 min. var innom flere ganger for å snu han da han hadde hode i feil ende av sengen:o)

Fikk sjokk da han plutselig stoppet å gråte, måtte løpe inn for å sjekke om han hadde satt noe i halsen eller noe;o)

Vi har prøvd på dette lenge, er så glad nå!!

Skrevet

Ja, det er deilig når de sovner av seg selv, jeg merker at jeg er ekstremt bortskjemt på det området :)

Jeg tror det er viktig å høre forskjell på trass og redsel, i alle fall på min datter er det ingen problem å høre om hun bare ligger der og gjør seg vanskelig, eller om hun er oppriktig redd eller lei seg.

Når hun en sjelden gang våker om natta og ikke vil roe seg er jeg redd for at hun skal føle seg forlatt om jeg ikke går bort til henne, men i mange tilfeller skriker hun enda høyere så snart hun ser meg. Da tenker jeg at jeg bare skulle latt henne ligge litt til alene...

Jeg tror alle foreldre vet best med seg selv hva som funker for sitt barn, finn deres egen rytme, det er det beste både for dere og babyen :)

Skrevet

Jeg gjorde det på markus når han var 4 mnd. Han brukte 1 og 1/2 dag han så var det ikke noe probloem lengre.

Jeg gikk inn til han hvert 10 minutt og roet han ned, sang litt( for det elsker han) og kosa han på ryggen. for han ligger bare på magen og sover..

Den aller første gangen jeg gjorde det holdt han bare på i 1 time....=)

lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...