JANUAR GLEDE Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 jeg går i uke 31, fikk ambefalt om å ta det med ro for å forebygge fortidligfødsel av overlegen idag:0 Noen andre med samme erfaring?
JANUAR GLEDE Skrevet 5. november 2007 Forfatter #2 Skrevet 5. november 2007 Har alle lagt seg, dytter litt til:)
camosilla Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Når er det normalt at hodet fester seg da?
Gjest Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 Jeg har ikke samme erfaring, men jeg er våken Jeg tror baby har snudd seg ned i dag ihvertfall...sparkene sitter rett opp stort sett. Men denne krabaten er svært så aktiv, så jeg tviler på at h*n blir liggende med hodet der nede så veldig lenge.. Men hvordan vet man når hodet er festet da? Sjekker de det på rutinekontroll, eller?
glad i mange barn Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 jepp jormora kjenner nedi bekkenet ditt om hodet ligger der og ikke kan bevege på seg då er det festa,legene kjenner det oxså,du vet jormødrene har erfaring med sånt og det er visst lett å kjenne om det er festa eller ikke,når hode er festa vil det si at barnet har lagt seg i fødestilling og der blir den liggende til fødselen,det er som regel hos førstegang.flergangs fødende trenger ikke alltid hode å feste seg.
4blågutteøyne Skrevet 6. november 2007 #7 Skrevet 6. november 2007 Hvordan kjenner vi damene at hodet har festet seg da...?? Håper det fester seg denne gangen her, for det gjorde det ikke sist.. satte igang fødsel 2uker før termin (diabetes) og det endte opp i KS for at bebisen lå feil da den skulle ut.. Vil så veeeeldig føde vaginalt nå..
glad i mange barn Skrevet 6. november 2007 #8 Skrevet 6. november 2007 man aldri vite det,barnet kan snu seg helt til det siste,det er ikke alltid det fester seg en gang.jormødrene er jo obs på det om det skal havne i seteleie.det skjer ofte at barn som ligger i sete leie blir snudd av legen en del uker før termin men det som ofte skjer er at barnet snur seg til bake til sete leie igjen,det er kun en måte att vi damer merker hvilken stilling barnet ligger i ved å kjenne sjøl om hode ligger langt ned i bekkenet,men om det er festet er ikke lett å kjenne nei om man ikke har lært noe jordmor-triks hehe nei kroppen har en merkelig måte å oppføre seg på
løve81 Skrevet 6. november 2007 #9 Skrevet 6. november 2007 Jeg er akkurat uke 32 i dag, andregangs, og hodet festet seg for over ei uke siden! Har hatt litt premature rier, og har MYE kynnere, så jeg bør ta det litt rolig, særlig siden jeg fødte litt tidlig sist også. Forrige gang startet fødselen 2 dager etter at magen sank ned og hodet festet seg helt, men nå håper jeg virkelig det drøyer...
JANUAR GLEDE Skrevet 6. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 6. november 2007 Hei alle sammen og takk for svar, jeg har vel lagt meg rett etter innlegget he he Jeg var som sagt hos en gynokolog overlege igår. Den lille har hikket tre dager på rad, koninuerlig liksom. Dette syntes jeg var litt voldsomt og jeg ringte til føden for å få litt beroliggende svar. Hun sa ti8l meg at hun ikke kunne svare på men hun ville snakke med legen. Han ba meg da komme med det samme for en undersøkelse. Det ble samtidig gjennomført en grunndig ultralyd undersøkelse fordi jeg har en lavt liggende morkake. Alt var bra og vel, men han oppdaget at barnet har lagt seg til føde stilling, hode ligger litt før inngangen mente han jeg måtte passe meg for tunge løfter og liknende. Han sa videre med hodet festet så tidlig er helt sikkert at jeg ikke ventet til termin, han håpet da at det ikke ble alt fortidlig fødsel.
"gullet" Skrevet 6. november 2007 #11 Skrevet 6. november 2007 33+1 hadde visst festet seg her også.. men fikk ikke noe sånn beskjed, var t jordmor, jeg er 3 gangs... men kommer han så kommer han, men håper han holder seg på plass.. jeg skal ha KS og vil helst unngå hastesnitt... men så må jeg legge til at jeg er velig bedagelig av meg for tiden... fuler jeg meg litt urven, noe jeg gjør ganske ofte egentlig, så sniker jeg meg unna og legger meg nedpå litt... er også 70 % sykmeldt så er ikke så mye stress om dagen
JANUAR GLEDE Skrevet 6. november 2007 Forfatter #12 Skrevet 6. november 2007 Så bra at kjenner dine begrensniger, jeg har også bekkenløsning som gjør at jeg må gå med krykker nå fortiden. Jeg er fortsett i full studie så må presse meg endel dette beskymrer meg faktisk, men det er bare noen måneder til jeg er full utdannet så jeg synes det er kjedelig å måtte avslutte det nå, men men jeg får se an og prioritere den lille etterhvert:)
Håpefull mamma Skrevet 6. november 2007 #13 Skrevet 6. november 2007 så det som stod skrevet om hikkingen lengre opp, og lurer på om det er farlig?! babyen min hikker mange ganger hver dag, og jeg kjenner det på samme sted hver gang, og det er nederst i magen på høyre side. er dette noe jeg bør kontakte jordmor/lege for?
JANUAR GLEDE Skrevet 6. november 2007 Forfatter #14 Skrevet 6. november 2007 Hei jeg skjønner at du er beskymret, slik følte jeg og. Jeg tenkte skrekk ting som om navlen var rundt halsen på barnet mitt og om hun var kvelt eller noe=0 Det viste seg at hun bare hikket var gang hun drakk foster vann, så om det dreier seg om samme symptomer som meg så er det ikke så farlig. Men er du veldig engstelig ta gjerne kontakt med føden, da slipper du å engste deg for ingenting:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå