fullrulleihuset Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Har noen ullbodyer som det er kommet flekk på ( bæsj og fruktsaft). Tips om hvordan jeg får bort disse?
mammasøreide Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Det sliter jeg med også. I dag vasket jeg de på 60 grader og da gikk det vekk. Det gikk greit denne gangen men på sikt ødelegges plaggene så jeg trenger noen gode råd.
Guri-mamma Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Ubehandla ull kan ikke vaskes på 60 grader.... Da blir det iallefall veldig smått:-) Du kan kjøpe en sitronsåpe,(- dette funker fint for oss, og såpa den er superdrøy i bruk) eller oksegallesåpe. Dette er to produkter som erlagd for å fjerne flekker fra ull
Beama Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 Svarte deg på 2. trimester;) Men ta sunlight såpestykke og litt vann og gni direkte på flekken... men bør taes ganske fort etter att flekkene er kommet. Blir plaggene vasket først kan det bli større utfordring å få de vekk. Tror man får kjøpt egen flekkfjerner til ull og....
Guri-mamma Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 Går faktisk an å koke ull:-) hvis du har eks. ammeinnlegg i ull som er flekkete så legger du disse i en kasserolle med kaldt vann og setter dette på koking (ikke for hurtig oppvarming, hvis du har en "rask" ovn) koker opp ulla uten å røre i det, og skrur av plata og lar det stå til nedkjøling. Det er viktig å ikke røre i ulla, samt at overgangen mellom kaldt og varmt ikke går for fort for da krymper den..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå