Gjest Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 hei! jeg lurer på om jeg kanskje har litt for lite melk om kvelden.. han er bare 5 uker og er jo kjempe redd for å miste melken så tidlig. Har rikelig av melk ut over natten og hele dagen men på kvelden så spiser han nesten hele tiden men er ganske urolig når vi prøver å legge han i 23 tiden. Da får han 60ml mme også og sover til 5 ca.. kan d hende at jeg burde gi han enda litt mer mme? er så redd for å gi han for mye mat... hvor mye mme kan man gi en baby på 5 uker som "fullammes"...?? trenger sårt svar.. ..
Stor_smil Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Heihei Er telefonen min slått av?? Ammehjelpen står alltid til tjeneste vet du ;-) Når det er sagt, så har veldig mange mye mindre melk på kvelden enn ellers på døgnet. Spedbarn suger/spiser gjerne mindre (fordi de er trett) og oftere (fordi de ikke får nok hver gang + ekstra kos) på kvelden. Jeg tror du MÅ senke skuldrene og la dette gå sin gang.. du har nok neppe lite melk, og du må slutte å stresse med det. Selvom man hører titt og ofte om forskjellige som mister melk, så er det mange mange som ammer i en hel evighet (les: meg selv!!). Pass på at du drikker rikelig med vann (væske gir mer melk), suppler gjerne med ett glass lettøl dersom du tror du har lite melk. Øl kan gi mer melk ) (fakta!!) Om han har våte bleier, øker i vekt osv så har du mer enn nok melk At døgnrytmen ikke er helt i orden enda, og at han gjerne styrer litt ekstra på kvelden, behøver ikke bety at du har for lite melk på kvelden. Mange barn (les: sjarmtrollet mitt!) har ekstra behov for kos og amming på kvelden (gjerne i små hyppige måltid) for å lade opp litt lengre intervaller mellom ammingene ) Stor klem fra
Stor_smil Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx
Gjest Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 hihi.. du din rakkarfant he he.. trenger jo ikke ringe deg når jeg har deg her ;D hehe.... er ikke sååå stresset men er jo redd jeg ikke "tilfredstiller" min lille herlighet .... du er morsom hehe.. har forresten en liten "gave" til din lille prins.. suss suss på deg
Stor_smil Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 Gave??????? Nysgjerrig ;-) ;-) Alltid her for deg vettu ;-) Klem fra q-tipsen med plaster ;-D hahahahahaha
Gjest Skrevet 5. november 2007 #6 Skrevet 5. november 2007 hehe... vel er ikke sånn BIG thing... er reflexvest... i hans størrelse... hadde tenkt å slenge den med i julegaven, men fant ut han trenger den nå også :) så du får den neste gang vi sees puss fra x-duppen
Stor_smil Skrevet 5. november 2007 #7 Skrevet 5. november 2007 åååååhhhhh... genialt!!! Du er en superknupp!! Akkurat det han trenge aller mest for tiden.. superdupert ) Nå ble jeg kjempeglad ) Du og er veldig god å ha, vennen ) Nå er det natta her !! Stor suss på verdens beste!! Kjempeglad i deg!! Kose deg med puppen ute og feitameitamelk ) Hihihihoho )
mamma mai Skrevet 5. november 2007 #9 Skrevet 5. november 2007 Dette høres ikke unormalt ut, og dessuten synes jeg han sover ganske lenge til å være så liten, Min på 9 uker får pupp i 23 tiden, og våkner igjen i 3-4 tiden. Men tror nok at alle barn er litt mer urolige på kvelden, lang dag, mye mas hele dagen, overtrøtte og vil bare ha masse nærhet og kos. Slapp av og bare amm oftere, så får du også mere melk etterhvert.
mamma mai Skrevet 6. november 2007 #10 Skrevet 6. november 2007 Glemte å si: jeg ville ikke ha gitt ham så mye mme, fordi det er bedre at du heller tilbyr/ammer oftere i et par dager slik at du selv øker din egen melke produksjon. Forsøk å amme ihvertfall hver 3dje time om dagen i 2 dager (gjerne oftere om han vil ha og er våken, trenger ikke å vekke ham for å amme), så skal du merke forskjell. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå