Gjest Sekretøsa Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Og broren min nekter og ta en urinprøve, og sier heller at mamma bare får la være og stole på han om det skal være sånn.. Huff, jeg blir litt rådvill jeg Har lagt til han "kompisen" som spurte om detta på msn, og jeg har veldig lyst til og spørre han om brorn min har kjøpt av han før... men er redd for at det blir bråk da... Tips anyone?
pøber´n & je Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Hvor gammel er denne broren din da? Om han er over 18, kan dere dessverre ikke gjøre noe. Å spørre om han har solgt til han, kommer nok til å bare gjøre ting verre. Jeg hadde ikke begynt å spørre ut han som selger ialllefall
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Broren min er 16. Ja, var det jeg og tenkte. Men jeg blir fortvila, både på mamma sine vegne, og broren min sin. Snakket akkurat med mamma, og hun hylgrein, og var helt fra seg. Broren min er like kald, og driter i mamma så lenge han slipper og ta den prøven. Er det ingen som kan "tvinge" han? Jeg prøvde og si at de kunne gjøre det, men da svarte han bare "jeg er over 15, og kjenner mine rettigheter"
Den drygaste Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 jeg vet ikke hva jeg ville gjort, men siden broren din nekter å gi fra seg urinprøve hadde jeg vært litt skeptisk. si at om han ikke gir den frivillig kommer dere til å blande inn politiet i saken. da blir han sikkert redd.. jeg tror jeg hadde gitt han skrekken med å gi beskjed om at dere når som helst kommer til å ta urinprøve av han. da tør han nok ikke røyke mer.mamma og de gjorde det med meg.
ana baroma Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 Kontakt barnevernet!! Og hans rettigheter er ikke så mange når det kommer til narkotikamisbruk. Greit å ta tak i dette nå, før det går utforbakke på ordentlig. Lykke til iallefall!!
~sjiraff~ Skrevet 5. november 2007 #6 Skrevet 5. november 2007 Hvorfor nekte å ta urinprøve om han er uskyldig? Ikke lett situasjon uansett hvordan man vrir og vender på det. Skal man tvinge ham må man jo sette hardt mot hardt da. F.eks skal han bo hjemme så må han avlegge urinprøve e.l.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 5. november 2007 #7 Skrevet 5. november 2007 Hvorfor skal han måtte ta urinprøve fordi en på msn-en hans spør om han vil kjøpe hasj?
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. november 2007 #8 Skrevet 5. november 2007 Nei ikke sant. Jeg vet at hadde mamma mistenkt meg for noe sånt, og hadde bedt meg ta en prøve, så hadde jeg ikke turt og nekte, uansett! Jeg snakket med han, og han ble sint og sur, og sa det heller fikk være. Nå skal det sies at han er en NERD med stor N, og er avhening av pc'n. Ved et par tilfeller har mamma nekta han det, og han har eksplodert, og ikke snakket med mamma på flere dager pga det. Nå spillte det ingen rolle for han om hun tok nettet hans.... Hoff, han har nok ikke rent mel i posen nå nei
Den drygaste Skrevet 5. november 2007 #9 Skrevet 5. november 2007 det er jo ganske åpenlyst da Riga! det er jo en grunn til at han ikke vil at folk skal snoke i urinen hans! hva hadde du gjort om det var dine barn det handlet om?
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. november 2007 #10 Skrevet 5. november 2007 Riga + snulla & vesla, fordi han har røyka hasj før, og mamma ble bekymret nå, og ville at han skulle ta en urinprøve for og se om han snakket sant...
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 5. november 2007 #12 Skrevet 5. november 2007 Men nå har jo søstra og mora hans snoka inne på msn-en hans. Hvorfor ikke bare sjekke loggen der siden de sikkert har tilgang? Og de trenger jo ikke urinprøve for å skjønne at han har inntatt hasj, så i stedet for å skape problemer rundt det så kan de prøve å finne en passelig straff og en løsning på det som har skjedd, noe som sikkert er veldig vanskelig.
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. november 2007 #13 Skrevet 5. november 2007 Nei, vi har ikke snoka fordi vi ville. Hadde du lest det andre, så hadde du sett at det var fordi mamma ikke fikk tak i han, og derfor logga på msn hans for og se etter evnt kamerater han kunne være hos, for så og spørre om han var der.... Jeg "snoka", etter det som ble sendt til han. Etter forrige runde med hasjrøyking fra hans side, så har han sletta loggen, for da ble den nøye gjennomgått. Klart det er vanskelig og finne en passende straff, man kan jo ikke ta han ut av skolen heller
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 5. november 2007 #14 Skrevet 5. november 2007 Men det er jo ikke hans feil at han blei spurt på msn om han ville kjøpe hasj. Jeg hadde blitt sur hvis moren min tvang meg til å ta en urinprøve pga det.
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. november 2007 #15 Skrevet 5. november 2007 Ja, det hadde jeg og blitt, men ikke om jeg hadde blitt tatt for og røyke hasj før. Hun hadde jo aldri i verden reagert dersom det ikke hadde vært noe tidligere... da hadde hun trodd på forklaringa hans. Han er jo utad mors beste barn!
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. november 2007 #16 Skrevet 5. november 2007 Men nå var jo det ute av verden, han har innrømt det nå..
Gjest Skrevet 5. november 2007 #17 Skrevet 5. november 2007 Jeg er barnevernsped og det med hasj før fylte 18 sees på som et svært alvorlig problem og foreldre pliktes nesten til å ta urinprøve.. Det skulle bare mangle!! Hasj er narkotika selvom det er utbredt. Det er skadelig og ulovlig. Hadde det vært mitt barn, så hadde jeg ikke vært i tvil. Jeg hadde også tatt kontakt med noen som kan gi råd om hva dere bør gjøre fremover. Oftest og det som er best er regelmessige urinprøver. Hasj fører veldig ofte til sterkere stoffer. Ikke tro på alt han sier. Ungdommer som er skyldige i sånt gjør alt for å juge. Den eneste måten man kan hjelpe på er å ta dette alvorlig, og å sjekke urinen regelmessig som sagt. Man er faktisk pliktig til det som mor syns jeg;) Masse lykke til;)
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. november 2007 #18 Skrevet 5. november 2007 Takk Lille luri! Vet du hvor lenge hasj sitter i urinen og?
Synne&TheTerminator Skrevet 5. november 2007 #19 Skrevet 5. november 2007 det sitter opp til 6 uker så vis han har røykt i det siste så får dere vite det!! Selv om det ''bare'' er hasj så er jo det skadelig. Jeg vet om en som er full i angst og depresjoner pga kun hasj...
Gjest Skrevet 5. november 2007 #20 Skrevet 5. november 2007 Ja, sitter opptil 6 uker. Så det er bare å ta tak i dette. Håper virkelig han slutter. En dag vil han takke dere for at dere stiller opp for han nå.. selvom han ikke er enig i øyebilkket;)
lille krapyl=) Skrevet 5. november 2007 #21 Skrevet 5. november 2007 Hei. Jeg er sosionom og jobber med unge rusmisbrukere. Om det er slik at din bror røyker hasj, kan dere få hjelp hos barnevernet. Mange synes det er forferdelig å kontakte bv, og det er ofte en stor terskel å tre over. Likevel er dette en flott mulighet for å få råd og veiledning, samt å slippe å stå alene i en vanskelig situasjon. Lykke til.
Gjest Skrevet 5. november 2007 #22 Skrevet 5. november 2007 Er helt enig i det;) Veldig mange som kontakter sosionomer og barnevernet for å få råd og hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå