HØNAogEGGET *har født* Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Var på Fame fotografen og spurte om pris. 500 for fotografering og ett bilde. Ville vi ha flere bilder av den størrelsen (litt større enn et "vanlig" bilde) kostet hvert bilde 590 (!!). Så spurte jeg om julekort. 950 kr (!!) for 25 stk. (gikk ikke an å bestille færre julekort). Og det var ikke mulig å få bildene på cd og ta de ut andre steder. Jeg kunne tenke meg å ta ut noen bilder hos fotograf, men samtidig ha mulighet til å legge bildene inn på pc'en og lage f.eks julekort hos eurofoto el.l. Er det noen som har fått dette? Eller er alle fotografer slik som på fame??
Mia_I Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Fame er kjent for å være veldig dyre! Ville sjekket andre steder. Men de færreste vil nok gi bort bildene og rettighetene til dem - er jo kopiene de tjener penger på.
☆Pacific sunset☆ Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Ja de aller flest fotografer har copyright på bildene sine.
agge Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 Dere må ikke bruke FAME! De er noen luringer. Vi "vant" en kunkurranse, der vi skulle få gratis fotografering,- bare tull alt. Ble så skuffa. Det finnes andre fotografer som er like gode og mye billigere.
HØNAogEGGET *har født* Skrevet 5. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. november 2007 Hva koster det (sånn ca) hos de fotografene dere har prøvd?
<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 5. november 2007 #6 Skrevet 5. november 2007 hvis du bor i oslo så hadde jeg gått for nordstrands fotografene.. de tar såååå fine bilder!! og der har de også noe som heter mitt første portrett.. dette er en avtale hvor du får gratis fotografering og et gratis bilde.. skal du ha flere bilder koster det 200-300kr per bilde. men du binder deg da til å ta nye bilder innen barnet er 2år.. neste gang man kommer koster det 490 for fotogrferingen tror jeg. men når det gjelder julekort tror jeg nesten jeg ville tatt et fint bilde hjemme og bestillt fra nettet.. da ligger det på rundt 49kr for 10stk. gå inn på hjemmesiden deres og ta en titt: www.nordstrandsfotografene.no
Kosel Skrevet 5. november 2007 #7 Skrevet 5. november 2007 Jeg brukte et slikt gavekort fra FAME - gratis fotografering + visningstime og et gratis bilde 14x18 (eller no). Fikk oppgradert dette til 20x25 for 300kr - også kjøpte jeg cd`n til 4700kr, den sa de at jeg kan bruke som jeg vil, printe ut hvor jeg vil, men at oppløsningen ikke er den beste, så jeg kan ikke lage store forstørrelser - Men fritt bruk. Jeg er super fornøyd!!! Med picasa bildebehandlingsprog. har jeg laget bildene så de er i sort/hvitt, i sepia, m/glød, uten glød, m/ bløtfokus osv... Har sendt inn bildene til fremkalling over nett og fått de i 15x20 - ble super fine! Prøvd noen større str. og, men de har jeg ikke fått enda. Skal bruke et av disse til å lage julekort også - med mindre jeg skulle få til et skikkelig grombilde hjemme da c",)
Kosel Skrevet 5. november 2007 #8 Skrevet 5. november 2007 JA - de er dyre.... Men på den cd`n jeg fikk var det 44bilder og kun ett par tre stk. jeg ikke liker noe særlig... så si det er 40 superbra bilder for 4700,- dvs 117,50,-/bilde. Og det er jo strengt tatt ikke så gæærnt for fotografbilder...
Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #9 Skrevet 6. november 2007 Vi var også på Fame med tulla, og ja, de er dyre, men jeg synes absolutt det var verdt det for bildene ble utrolig fine!!! Jeg sjekket litt med andre fotografer i området også, og jeg kom frem til at fotografering er dyrt uansett, så derfor valgte jeg de jeg syntes tok de fineste bildene. Vi gavebilder som vi skal gi i julegaver. Når vi bestilte 5 like bilder i strl 20x25 cm kom det seg på 2975,- i tillegg til fotografering og det bildet som medfølger, og jeg synes ikke det er så alt for galt. Det er jo ganske store bilder med rammer som skal henges på veggen. Men vi fant ut at vi lager julekortene selv da, for det hadde vel så vidt holdt med 50 stk, og det blir litt i drøyeste laget å betale 1600,- for bilder som kanskje kommer i en album hos noen, el som blir borte i en skuff. Men absolutt fornøyd med Fame og det var vanskelig å velge ut bare to bilder, så etter julestrida er det mulig jeg drar dit å kjøper flere. De ligger i dataen deres i ca ett år, så man kan etterbestille heldigvis
Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #10 Skrevet 6. november 2007 Jeg var på studio og tok bilder av snuppa mi. Di har holt til i trøndelag mest frem til nå men ser på hjemmesiden deres at di har etablert seg på østlandet også nå. I allefall der har di noe som heter knøtteklubben der hvor det er gratis babyfotografering mot at du kommer tilbake til full pris når barnet er rundt 2år(du kan gjøre det før om du vil å ja) Så fikk jeg 2stk bildet 17x17 gratis. Så kjøpte jeg en slik stor ramme som du kan ha 3bilder i på rekke pluss di 10 andre bildene fotografen tok til 1800kr. Syns jeg gjorde ett kjempe kupp der ja. Fant kjempe fine rammer til bildene på Skeidar så nå er mange julegaver i boks. Jeg scannet inn bildene på datan og de ble kjempe fine der så jeg kommer til å sende inn å fremkalle di andre steder i ett større format.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #11 Skrevet 6. november 2007 Jeg var på studio g og tok bilder av snuppa mi. Di har holt til i trøndelag mest frem til nå men ser på hjemmesiden deres at di har etablert seg på østlandet også nå. I allefall der har di noe som heter knøtteklubben der hvor det er gratis babyfotografering mot at du kommer tilbake til full pris når barnet er rundt 2år(du kan gjøre det før om du vil å ja) Så fikk jeg 2stk bildet 17x17 gratis. Så kjøpte jeg en slik stor ramme som du kan ha 3bilder i på rekke pluss di 10 andre bildene fotografen tok til 1800kr. Syns jeg gjorde ett kjempe kupp der ja. Fant kjempe fine rammer til bildene på Skeidar så nå er mange julegaver i boks. Jeg scannet inn bildene på datan og de ble kjempe fine der så jeg kommer til å sende inn å fremkalle di andre steder i ett større format.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå