3lisab3th Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Var hos jordmor på fredag og hun var litt bekymret for den lille i magen. Jeg har stresset mye de siste to mnd og babyen har antakelig ikke fått tilstrekkelig med næring. Symfyse/fundusmålet har hatt en nedadgående kurve de siste 3 målingene og på torsdag skal jeg tilbake for å se om det har blitt bedre etter at jeg stort sett bare har ligget i ro i en uke. Hvis det ikke er noen endring blir jeg sendt til ultralyd for å se hvordan det står til der inne... Er det noen som har opplevd det samme eller har noen kunnskaper/synspunkter? Er litt bekymret og har hørt at man kanskje må sette igang fødselen hvis babyen er for liten...? Er forresten i uke 35. Takk for svar!
"gullet" Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 først så låg jeg over kurven... så havnet jeg midt på normalen.. hadde UL i forbindelse m en annen undersøkelse og den viste minus 8%, men likevel ble den lille estimert til og være ca 3,5 kg v fødsel.. ble satt opp på ny UL som jeg skal på 6 desember, skal t legen i morra og regner m og fremdeles være på normalen... de målene på UL kan være ganske så unøyaktig..kommer litt an på hvordan de ligger, junior i magen her var vanskelig og måle pga hvordan han låg.. kjenner flere som har fått høre at de får en liten baby, men som har vist seg og være mellom 1 1/2 - 2 kg tyngre enn ventet... d går nok bra :-)
3lisab3th Skrevet 5. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. november 2007 Jeg startet også litt over gjennomsnittet, men nå er jeg ganske langt under Men det kan selvfølgelig bare være at det er vanskelig å måle. Jeg får bare håpe på det! Lykke til til deg!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #4 Skrevet 6. november 2007 Dytter... Dette lurer jeg også på.
Kariannekva Skrevet 6. november 2007 #5 Skrevet 6. november 2007 Hos meg har kurven flatet ut, så da fikk jeg henvisning av legen min til vekstestimering på Ullevål neste uke. Er da i uke 35. Er ikke bekymret, det er ikke legen min heller men som hun sa "bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite".
3lisab3th Skrevet 6. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 6. november 2007 Neida, det er sikkert ikke noe å bekymre seg for, men det hadde vært deilig å fått en UL for å bekrefte at alt er som det skal Lykke til neste uke!
T**** mamma:) Skrevet 6. november 2007 #7 Skrevet 6. november 2007 Heihei:) Jeg var på svangerskapskontroll forrige torsdag. Der fant legen ut at symfysemålet mitt hadde flatet ut. Fra å vare over det grønne feltet i uke 23 til å ligge midt på streken i uke 28. Denne legen er heldigvis veldig grundig, så hun ordnet med en sjekk på sykehuset samme dag. Etter mye testing og prøver kunne verken jordmødre eller leger finne noen ting som var i veien med hverken meg eller babyen. Den lille i magen ble tvert om målt 5% over normalen. Så det blir ikke noen lita jente;) En annen grunn til at legen ville se om alt var i orden var fordi hun var redd for at magen hadde sunket. Da tatt i betraktning at jeg klaget over mye kynnere. De fant ut at livmortappen min var fra rundt 2.7 cm til 3 cm, å at dette var litt lite, men ikke noe særlig å bekymre seg over. Noen andre som har liknende erfaringer??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå