Gå til innhold

Noen som skal lagre stamceller her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som skal lagre stamceller og betale de 20 tusen det koster, når babyen er født? Jeg vurderer det på det sterkeste, og så lurte jeg på om noen andre her inne har tenkt på det?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakka med legen min om det på sist kontroll. Hun skulle undersøke det nærmere. Men det blir nok ikke hvis vi må betale det sjøl.

Jeg er tante til ei jente på 4 som etterhvert ikke utvikler seg som normalt. Har nå mange ulike og sammensatte symptomer. Har vært på utallige tester og prøver men de har ikke fått diagnose ennå. Det går mest utover språk, og grov og finmotorikk. Legene har mistanke om at det er en genetisk arvelig sjukdom. Mulig da at det offentlige dekker stamcellehøsting og lagring for oss. Pga arvelig sjukdom i nær familie. Tenk hvis også søskenbarnet kunne fått hjelp av våre stamceller. Det er min drøm!!

Skrevet

oi! trist med tantebarnet ditt! håper legene får det dekket for dere da!

Min samboer sier at det er en slags livsforsikring,som han håper vi aldri får bruk for, mne man vet jo aldri! best å være føre var!

Skrevet

Jeg hørt med jordmor ang. dette med stamceller. Hun sa forskningen ikke er kommet langt nok enda, så hun mente det var bortkasta penger..

Skrevet

bortkasta penger? Er det egentlig så bortkastet? Om man betaler de 20 000 det koster for tapping og lagring, og lar det ligge.. Man forsker da på det? og om..tja, kanskje 15 år.. eller et eller annet.. når som helst, så vil man kanskje trenge de stamcellene. og hvor langt har forskingen kommet da? nei, jeg tror ikke det er bortkastet selv om dette er veldig nytt!

Skrevet

Utviklingen går virkelig med stormskritt når det gjelder stamceller - jeg kommer definitivt til å lagre navlestrengblod hvis det er mulig. Noen som vet om dette er mulig hvor som helst i landet? Og er det noen begrensning på hvor lenge blodet/cellene oppbevares?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...