Gå til innhold

finnes det en snill måte å gi tran på???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er grusomt å gi tran til vår 6 ukers gamle gutt. vet det skal gis med smil, og gjør dette samt smiler og prater rolig til han, men han synes det er grusomt. brekker seg og skriker. Gir han tran med engangssprøyter. Håper han etter hvert vil lære seg å like tran....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tror å gi tran med engangssprøyter er den beste løsningen.

det har vi gjort siden han var 6 uker og det fungerer bra. Han elsker tran nå og er 7 mnd.

Skrevet

Min lille fikk først på engangssprøyter, men syns ikke noe om det da. Så prøvde jeg på skje, og da spiste og gapte han og så ut til å like det!! Fortsatt får han det på skje (9 mnd nå) og elsker det :) Så kanskje det kan hjelpe å prøve med skje?

Skrevet

skal prøve med skje så er det gjort også:) Så satser vi på at han får smaken på tran etterhvert :)

Skrevet

Vi gir D-vitamindråper vi. LIKE BRA som tranen - hilsen helsesøsteren vi var hos forelden

Skrevet

jeg bare tar det på en skje jeg og heller det inn i truten hans. også stapper jeg fort flaska inn så han ikke rekker å spytte det ut igjen;) går så fint så!!

Skrevet

Hei! Her har du kanskje løsningen:

Gi med sprøyte MENS du ammer. Stikk sprøyta umerkbart inn rett etter at barnet har satt igang og sugingen er på sitt ivrigste. Sprøyt forsiktig i små doser.

Januarjenta fikk introdusert tran på denne måten, og nå blir hun glad når hun ser transprøyta:) Ingen pupp nødvendig.

Men husk å pakke et "tran-håndkle" godt rundt dere - det kan bli litt søling i begynnelsen, og tranflekker vil du garantert ikke ha på klærne eller på sofaen.

(Hilsen en som fikk beskjed av helsesøster om at D-vitamindråper ikke var like bra...hm..ikke lett når fagmenneskene er uenige).

Skrevet

D-vitamin inneholder ikke omega3, ergo ikke like bra.... Omega3 er jo dritviktig for hjernens utvikling. Har du prøvd noen andre lignende produkter?

Vi gikk over til eskimo3 for kids (helsekosten), den er laget av olje som ikke harskner på samme måte som tran, også smaker den tuttifrutti:)

Suksess her ihvertfall!

Skrevet

Vår jente ville ikke ha tran.. vi venta noen mnd og prøvde igjen, men heiv da vekk Møllers Tran og kjøpte Apotekets Tran med sitronsmak! Den smatter hun på og vil ha mer, hele familien tar den nå. Skal prøve på minsten om en liten uke, da er hun 4 uker så får vi se om hun liker den også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...