camosilla Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Jeg var hos jordmor i dag, og fikk beskjed om at det er sukker i urinen. Etter hva jeg skjønnte kan det være tegn på svangerskaps-diabetes. Skulle levere ny urinprøve hos legen i slutten av uka. Noen andre som har det samme, og i tilfelle er det diabetes? Aldri hørt om sukker i urinen før jeg...
storkenerpåvei. Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 jeg har også hatt det,men det forsvant etter ett par uker hos meg. prøv å trapp ned på sukker. det går sikkert fint!!
camosilla Skrevet 5. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. november 2007 ja hun sa det kunne gå over. Har spist mye sukker i det siste ja.... huff... men da har jeg en grunn til å kutte ut litt godis, he he. De første mnd orket jeg ikke godteri, men det har forandret seg!
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 filtret som skal stoppe sukkeret i å gå ut i urinen er ofte svekket under svangerskapet, noen ganger svikter det og det kan komme sukker i urinen, det trenger ikke å være at du har svangerskapsdiabetes.. dersom du har sukker i urinen neste gang vil du sikkert bli satt på en glukosebelastning for å se om det kan være svangerskapsdiabetes=) jeg hadde sukker i urinen 1 gang, tok glukosebelastning men alt var fint=) kan komme av at du har spist mye sukker dagen før e.l.=) lykke til, ordner seg for snille piker=)
løve81 Skrevet 6. november 2007 #5 Skrevet 6. november 2007 Jeg fikk også beskjed om at jeg hadde sukker i uringen i går, og skal derfor ta ny urinprøve av morgenurin, uten å spise noe søtt kvelden i forveien. Forsto det slik at det ikke trenger å bety svangerskapsdiabetes, men at de bare vil sjekke for sikkerhetsskyld.
pandabjørn Skrevet 6. november 2007 #6 Skrevet 6. november 2007 Jeg har også hatt sukker i urinen, og jm har aldri nevnt diabetes !! neste gang jeg var hos jm så hadde jeg ikke sukker i urinen! skjønner ikke at dere må sjekke dere så ofte dere som har hatt sukker i urinen??? bare det å drikke melk kvelden før man skal til jm/lege kan gjøre utslaget så vet dere det....for det er sukker i melka! noe jeg ikke viste..
Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #7 Skrevet 6. november 2007 hvorfor man må sjekke seg er jo fordig at barnet ikke har godt av alt sukkeret hvis man har fått påvist deabetes...man kan da få et stort barn..
lillelurv Skrevet 6. november 2007 #8 Skrevet 6. november 2007 Hei! Jeg hadde plutselig sukker i urinen, jeg og, og tok glukosebelastning på sykehuset. Jeg har svangerskapsdiabetes, og var helt ute av meg da jeg fikk vite det. Ikke har jeg dårlig kosthold og ikke ligger det i familien, så jeg var supersjokkert. Men nå går helt fint. Jeg må måle blodsukkeret og såklart ta hensyn til kroppens signaler (det er jo ganske ubehagelig med både for lavt og for høyt blodsukker), og det er en helt ny måte å tenke på. Å ikke kunne snope foran tven på en lørdag er jo litt bittert, men det holder kiloene nede . Det som er litt ille er at man har 40% sjans for å få diabetes senere i livet, så sukker blir nok aldri det samme for meg etter dette. Lykke til, håper du slipper unna alt styret!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå