Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Får deres to-åringer se tv og eventuelt hvor lenge får de se på?? Litt bekymret for at mitt barn ser litt for lenge på tv.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Hun får se barnetv, og i tillegg får hun se en halv til en time med tv lørdag og søndag morgen.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Vi er nok i den kategorien som ser for mye på tv. Synes at hver gang dette blir diskutert enten her eller blant småbarnsmødre, så er standardsvaret at de får kun se barne-tv. Tror ikke virkeligheten er slik. Det er jo sikkert det mest riktige, men tviler på at det er så fryktelig mange som lever kategorisk etter det. Vi har en aktiv og glad liten gutt. Han er kjempeflink å leke selv, aktiviserer seg veldig godt. Men etter en lang dag i barnehagen eller etter en lang dag ute med oss, hender det ofte at vi sitter oss ned i sofaen og han koser på fanget og ser på tegnefilm. Avslappende og godt. Vi prøver å begrense oss som godt er, men med en gutt på 2,5 år er det ikke alltid barne-tv passer, så da ser vi andre ting utenom.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 Bare en liten tilleggskommentar til det jeg skrev over her, jeg mistror ikke alle som sier at de kun ser barne-tv, men tror det er de færreste som klarer å leve etter denne regelen. Ikke meningen å tråkke noen på tærne.
bomper`n Skrevet 6. november 2007 #5 Skrevet 6. november 2007 her også blir det en del tv titting og ser ikke noe galt i det, vi koser oss sammen foran tv vi;) han er 2,5 og ser gjerne en halv time om morgenen før vi drar i parken og om ettermiddagen er det veldig forskjellig. blir mer tv titting viss han er sliten. da kan han godt se en time eller en og en halv. er vel ikke bare mengden det kommer ann på men også hva de ser.. og så lenge de er aktive og gjør mange andre ting i løpet av en dag, synes jeg tv er bare kos jeg!!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #6 Skrevet 6. november 2007 Jeg synes min 2-åring ser for mye på TV. Broren, som er 2 år eldre, vil gjerne se DVD når kan kommer fra barnehagen. Da blir de sittende ca. en time og se filmer som hun stort sett er for liten til å forstå. Barne-TV ser de bare i helga. Da ser de også "Olsen" og "Stå opp", altså til sammen 3 timer TV om morgenen i helga. Totalt i uka blir det ca. 9 timer TV. Mesteparten av det har ingen av dem "bruk" for å se. Men har en havna i et mønster, er det vanskelig å kutte ned. Når jeg ser nærmere på tallet, er det kanskje ikke sjokkerende høyt. Men det føles feil.
Myra Skrevet 6. november 2007 #7 Skrevet 6. november 2007 La meg spørre sånn, sitter to-åringer flest pal og ser på tv i mange timer? Hos oss har kanskje tven en tendens til å stå på litt for mye kanskje, men noe er veldig pop. F.eks. Mikkes klubbhus, da kan han sitte å se, men så spretter han opp og gjør noe annet. Det blir ofte bakgrunnstøy og hvis vi prøver å skru av blir det gjerne protester. Er ikke bekymret, vår 2,5 åring er på ingen måte passiv.
Fruktjuice-og-vann-lensmann... Skrevet 7. november 2007 #8 Skrevet 7. november 2007 åh, det var nesten godt å lese innlegget ditt Myra:) jeg har også en 2åring, og tvn har en tendens til å stå på myyye, men det er jo ikke dermed sagt at hun sitter foran den hele tiden. hun liker små einsteins og mikkes klubbhus, så det ser hun på, ikke alltid hele episodene men... iallefall er det sånn at det blir stooore protester om vi slår av, tror hun liker bakgrunnsstøyen. ja, jeg vet det er min feil, men... tv er jo koselig da:) jenta vår er heller ikke passiv, ikke i det hele tatt...hehe
Minnimor ü Skrevet 7. november 2007 #9 Skrevet 7. november 2007 Lillegutt har litt dilla på små einsteins for tiden og han får se endel på det. Ofte en episode på morran og en på ettermiddagen. Men det varierer veldig hvor mye han vil se. Noen dager ingenting. Andre dager blir det mye. Vi setter en grense på ca 1,5 timer om dagen. Stort sett er det mellom 0,5-1 time...
Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #10 Skrevet 8. november 2007 Her er ikke tv'en på daglig, og barne-tv ser hun aldri på. Den blir først slått på etter at barna er i seng. Det hender vi skrur på og ser litt på dvd i helgen hvis vi alle er slitne, været er elendig, vi står opp altfor grytidlig osv. Det kan være flere uker mellom hver gang, men når hun får se en dag kommer ofte kravet om å få se mer flere dager på rad, men så snart vi har vært uten noen dager virker det som om tv'en er glemt i lang tid. Jeg synes det er lett å begrense det nå, men innser at det blir verre når minstemann blir 2 og storesøster har blitt 4 og trolig vet mer om barnetv fra de andre i barnehagen og sikkert kommer til å forvente mer tv.
Linerla Skrevet 9. november 2007 #11 Skrevet 9. november 2007 Min gutt er 2 år og ser en time i uken. Vi har satt en grense på dette, og synes det er greit å ha. På den måten så slipper en å bli fristet til å gå utover dette. Han ser en halv time lørdag med litt godt, og så får en halv time en annen dag, Han går i barnehagen fra mandag til fredag, så da vil jeg være mest mulig sammen med han på ettermiddagen å leke ol. Selvfølgelig om han er syk eller noe sånn, så får han selvfølgelig se litt ekstra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå