Gjest Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Forrige gang jeg var gravid trente jeg ikke noe særlig, fordi jeg hadde vært veldig syk før graviditeten og jeg var ikke akkurat i form til det da heller. Nå den siste tiden har jeg trent tre ganger om dagen.. Det varierer litt, men er både styrke og kondisjonstrening. Er det for mye å trene så ofte når jeg har en liten spire i magen? Eller er det mer sånn "bare hør på kroppen din"? Noen som har peiling på hva som er anbefalt?
Niem og Patrick Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Jeg har gått på 'trening for gravide' på helsestudioet her i byen. Hun instruktøren sa at det er viktig og trene. Men en skal hele tiden holde et tempo som gjør at en kan prate. Dvs ikke overanstrenge seg. En skal også være forsiktig med melkesyre, og ikke trene de rette magemusklene. Hun anbefalte pilates, aerobic og styrke for rygg/armer/bein. Men hold fokus på å ikke presse deg lengre enn du selv orker, at du ikke fortsetter med øvelser som du synes gjør vondt, men heller finner alternative metoder Ble litt rotete dette, håper du fikk noen svar hvertfall:)
Gjest Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Takk for svar =) Ikke overanstrenge seg altså.. Pilates er jo gøy, kanskje jeg skulle melde meg på en sånt kurs ;-)
Gjest Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 Heisann. Så lenge du er vant til å trene (også med høy intensitet) kan du fortsette med dette så lenge du ikke merker noe ubehag. Men dersom du er i oppstartfasen av en mer aktiv livsstil eller ikke er i god form fra før bør du ikke "bruke" svangerskapet til å trene til maraton for eksempel... ;o) Å trene 3 ganger i uka går bra, så lenge du er vant til det fra før, bare fortsett du ) Ingen fare. MED MINDRE DU OPPLEVER UBEHAG! Den setningen er viktig...hehe.. Da bør du lytte til kroppen og ta de hensyn som er nødvendige for deg. Er selv spinninginstruktør, hvor vi til tider kjører timer opp mot 95 % av maks i korte perioder. Har snakket med legen min og mine kolleger som alle kan myyyyye om trening (så klart...hehe...vi jobber jo på treningssenter ;o) og det er ikke farlig så lenge kroppen er godt vant med denne typen trening. Kos deg med treningen og spiren i magen! Hilsen instruktør/treningsveileder.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 Om du har hatt spontanabort, eller har jernmangel eller lignende skal du IKKE trene :-( Jeg har nemlig fått forbud nå mot trening.. Er 6 uker på vei, og pleier å trene spinning + løpe på tredemølle. Kunne gå turer, men i krabbetempo..
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 5. november 2007 #6 Skrevet 5. november 2007 Du kan trene så mye du vil, så lenge det føles bra for deg. Har selv drevet som instruktør, og trente en form for aerobic, 5-6 dgr i uka, frem til jeg var 8 mnd på vei sist. Da kjendte jeg at det begynte å bli tungt, og gikk ned til 2-3 gng i uke, og en lettere aerobicform uten hopp. Trente frem til 2 uker før fødselen, og da kjendte jeg at det var nok Gikk da heller turer frem til fødselen. Vi er ulike, og ulikt trent, så det er viktig å kjenne hva som er riktig for deg. Føles det bra å trene mye, så betyr det, at det er bra for deg. Blir du veeldig sliten etter treningen, så bør du redusere. Det samme gjelder dersom du kjenner ubehag noe steder. Og du må drikke mer enn du gjør til vanlig, da det er lettere å bli overopphetet når du er gravid. Og LYTT TIL KROPPEN DIN Den fortelller deg hva som er riktig Men er det riktig at du trener 3 ganger OM DAGEN? Eller er det 3 ganger i uka?
Gjest Skrevet 6. november 2007 #7 Skrevet 6. november 2007 Tusen takk for mange svar Jeg har de siste 3-4 ukene trent tre ganger om dagen ja ;-) Dvs, jeg trener en halvtime om morgenen, så går jeg på jobb og i jobben er det så og si baaare fysisk arbeid som inneholder både styrke og kondisjon, og så trener jeg en halvtime på kvelden. Men skal kutte ned nå...Er vel ikke noe vits i å overdrive. Har tatt av meg 5,5 kg på de ukene også, så er vel fornøyd :-P
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 6. november 2007 #8 Skrevet 6. november 2007 Jeg har fått beskjed både fra legen og treneren min om å ikke trene aerobic de første tre månedene, fordi vi har mye belastning på mage gjennom treningsprogrammet vårt. men dette kan være spesielt siden jeg har mistet for ikke så lenge siden da...
murmel1 Skrevet 6. november 2007 #9 Skrevet 6. november 2007 Jeg er helt utrent for å si det sånn. Derfor tenkte jeg å kjøpe trenings dvd med Kari Jaquesson. Den som er for gravide. Tenkte det kunne være en fin måte å komme i gang på.
maibaby-Ingrid2008 Skrevet 6. november 2007 #10 Skrevet 6. november 2007 Det er en del øvelser og bevegelser man ikke skal ta som gravid, blant annet noen som kan irritere bekkenet. Jeg har vært hos veileder på mitt treningssenter og fikk satt opp et eget program. Det var kjempenyttig og jeg anbefaler alle som har muligheten til å gjøre det samme. Fikk en del kunnskap og et program som er skreddersydd for meg som er gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå