Gå til innhold

Eggløsningstester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sluttet med p-sprøyten for 6 mnd. siden, men går fremdeles å venter på mensen. Jeg og samboeren min har veldig lyst å bli foreldre nå, så jeg begynner å bli litt utålmodig... Lurer derfor på om det er mulig å finne ut når jeg har første eggløsning, men siden jeg ikke har fått igjen syklusen, er det umulig å vite når ca. jeg skal måle. Og det blir jo litt dyrt å måle hver dag i flere mnd. Noen som har et tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan dere ikke bare ha masse sex da? ;) hehe, hvis du har eggløsning så finner du jo det fort nok ut!

evt så må du vel nødvendigvis teste en del for å finne ut når du har eggløsning.. har du spurt legen? hvis det er 6 måner siden begynner det jo å bli litt lenge...

Skrevet

Jeg har ikke noen erfaring med det selv, men det sies at p-sprøyter ikke er det beste prevensjonsalternativet for kvinner som planlegger å bli gravide om ikke så altfor lenge, da det kan ta lang tid før eggløsningen kommer tilbake. Jeg har hørt snakk om at det for noen kan ta adskillig lengre tid enn 6mnd også, men det må du ta med en klype salt. Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt meg en tur til fastlegen for å forhøre meg nærmere. Det virker litt meningsløst å ta masse eggløsningstester - du må jo teste helt på måfå. Når du får eggløsning, kommer jo mensen ikke så mange dagene etter, og da blir det mye penger for å få vite det bare noen få dager tidligere... Etter min mening. Så stemmer med Dolce Vita her. :)

Skrevet

Jeg er klar over at p-sprøyten ikke er et godt alternativ til de som planlegger å bli gravid. Det var ikke før 6 mnd. siden at jeg og samboeren min bestemte oss for å prøve. For litt under et år siden snakket jeg med fastlegen min og ønsket å prøve p-plasteret, men han sa det var ingen grunn til at jeg ikke kunne fortsette med p-sprøyten. Litt merkelig... Da sa jeg at jeg ønsket å få tilbake syklusen og være klar til jeg ønsket å få barn. Nå er jeg temmelig lei av å vente, og kan lese at noen venter opptil 18 mnd. på mensen.. Grøss....

Vet ikke om fastlegen kan gjøre noe som helst for å fremskynde dette... Så jeg får vel bare vente...

Skrevet

Men jeg ville uansett ha pratet med legen om dette..

Helt seriøst så hadde jg blitt dritsur på legen og bedt han om å finne på noe.. Når han kan si noe sånt.. Han burde jo vite såpass da!

merker jeg ble skikkelig irritert nå, hehehe... De legene jeg har hatt kan heller ikke en dritt om prevansjon og anbefaler i hytt og pine.. Jeg har gitt opp og går nå kun til gynekolog når det gjelder prev ol...

Skrevet

Jeg tror nok heller ikke det er noe legen kan gjøre for å framskynde prosessen... Men jeg synes det virker rart at han fortsatte med p-sprøyte til deg, med tanke på at du sa det du sa til ham. Men om du setter opp en time og får snakket med ham, får du i alle fall sagt fra. Så gjør han kanskje ikke det samme neste gang noen i din situasjon kommer innom?

Håper at dere slipper å vente 18 måneder, da! Jeg selv er veldig spent på hvordan det blir når jeg slutter på p-piller... Hvor lang tid det kommer til å ta før jeg får mensen igjen. Er innstilt på at det kan ta litt tid, siden jeg har lange sykluser til vanlig. Men en annen mulighet er jo at man ikke får igjen mensen i det hele tatt, men at man blir gravid rett på i stedet. Det skjedde med en venninne av meg! :)

Skrevet

Tusen takk for oppmuntring! Jeg blir så deppa av å gå å vente.. Hadde jeg visst at sambo skulle bli klar, hadde jeg selvsagt sluttet før. Men så vet man som regel ikke at man er klar før man er det.... Har følt siste dagene at noe er på gang, men det har skjedd før... Men det stikker veldig i høyre siden. Jeg var overbevist for 2 mnd. siden at jeg var gravid. Var kvalm, ømme bryst, trøtt, tisset hele tiden. Men nei, falsk alarm. Tok flere graviditetstester, for jeg var så sikker. Men man kan vel "kjenne" ting når man ønsker seg det...

Skal bestille time med fastlegen min, og se hva han sier. Jeg vet at man kan gå opptil 18 mnd. før man får det, men da var det så rart han ville jeg skulle fortsette selv om jeg sa at jeg ønsket å gå over til p-plasteret. Uff, jeg blir litt oppgitt. Men takk til dere som bryr dere! DET HJELPER!

Klem!!

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei!Jeg tok selv siste p-sprøyta i begynnelsen av Juli for å kunne begynne prøving før Jul. Snakket med legen om dette og han anbefalte at jeg startet med p-piller for å få igang syklusen igjen. Har nå tatt ett brett og fått TR med en gang! Verdt å prøve=) Håper jeg da har EL om en ukes tid og at vi får en fin julegave i år!

Skrevet

Hvis du fikk denne blødningen rett etter at du var ferdig med p-pillebrettet, var det en bortfallsblødning. Det er ikke egentlig TR, bare et resultat av at endometriet (det innerste laget) i livmoren ikke lenger blir kunstig påvirket av hormonene i p-pillen. Har du derimot fått TR en gang etter denne blødningen, er det bare å krysse fingrene for eggløsning. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...