Gå til innhold

Hva vil dere si er en grei økonomi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner jo at det kommer an på utgifter man ha, men hva vil dere i utgangspunktet si er en helt grei/ok samlet inntekt for en husstand?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har det bra, samlet inntekt på 1 mill ca, men kjøpt et fornuftig hus, så har ikke så mye gjeld. Kan sløse litt uten at det betyr så mye.

Hva andre gjør og har jeg ingen formening om, men jeg har inntrykk av at enkelte kjøper seg vel dyre hus og sliter litt med utgiftene og det er jo litt unødvendig egentlig da. Jeg mener da store, flotte hus altså!

Skrevet

Noen kan jo leve på en tusing i mnd., mens andre trenger myyyye mer. Kommer jo helt ann på.

Skrevet

Rundt 600 000 i året til sammen? vi har litt over 500 og det er veldig greit for oss :) MEN om noen år så vil vi jo ha flere barn, bygge hus o.l. så da kommer vi nok til å trenge litt mer. Men sånn, for 2 20-åringer uten utdannelse synes jeg vi har veldig god økonomi :)

Skrevet

Har man så man greier seg og enda litt til vil jeg si at man har en ok økonomi. Dvs. at man har mulighet til legge av litt penger per mnd. Det er min definisjon.

Skrevet

Komme jo veldig an på, bla alder, utdannelse, bosted, gjeld etc. Vi har sånn passe ok økonomi. har tilsammen litt over 1,2 mill. men vi har lån på kort tid, så vi betaler en del på dette. Håper og tror vi har veldig bra økonomi om noen år. Akkurat nå er det ikke spesielt god råd vi har, men vi betaler som sagt en god del på lån etc nå mens de små fortsatt er ganske små :)

Skrevet

Vi klarer oss bra med 700000, og synes det er en grei samlet inntekt. Får til og med spart noen tusen i mnd...Har tilsammen 1,7 mill i lån...

Skrevet

Hehe, vi har virkelig forskjellige syn på hva som er god og dårlig økonomi. Men alt avhenger jo av hva man har og hva man betaler på. Hadde vi hatt 1,2 mill i inntekt hadde vi hatt det usannsynlig fritt og enkelt. Selv om vi hadde betalt det dobbelte på lånet vårt:)

Skrevet

Hehe... Tenkte det samme, nå har vi en veldig stram økonomi siden bare min mann jobber og jeg er student og vi har to unger i barnehagen. Når jeg begynner å jobbe og om jeg får en 100% stilling synes jeg vi får det relativt romslig med ca 700 000 kr + i samlet inntekt siden vi ikke har all verden med lån, 1,2 mill høres jo helt fantastisk ut synes jeg. Jeg gleder meg i grunnen bare til å ha god nok råd til å kunne kjøpe en ny bukse eller topp i ny og ne uten å få dårlig samvittighet for det jeg ;-)

Skrevet

Det ideelle er å kunne betale alle lån og regninger i den perioden de kommer og likevel ha noen kroner til overs...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...