Gå til innhold

Hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i ca. 1 1/2 mnd gitt vesla mme i tillegg til mm til middag og kveld.. Om kveldene blir det ofte mye skriking, fordi jeg har lite melk og dårlig utdriving. Dette fører selvsagt til frustrasjon og mange lite hyggelige avslutninger på dagen.. Har nå lyst til å kutte ut ammingen om kvelden, men er da redd jeg får enda mindre mm enn jeg allerede har, noen som har erfaring? Ønsker ikke å kutte ut ammingen helt enda, jenta er bare 5 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du kan prøve sånn nesespray for å få utdrivningen igang på kvelden? Evt kan du gi mme og i stedet pumpe deg (for å holde produksjonen oppe). Da kan du jo også gi den pumpede melken neste kveld? Vet alt om hvor slitsomt det er å amme når ungen bare skriker og vrir seg bort. Det var det som førte til ammeslutt da han var 8 mnd. Men jeg angrer selv på at jeg ikke prøvde sånn nesespray, for jeg skulle gjerne klart å amme litt til!

Kanskje handler det bare om å bryte en ond sirkel, og at du etter en stund kan slutte med pumping og nesespray og i tillegg ha en trivelig ammestund! :) Hvis ikke; gi mme, ikke gi deg selv dårlig samvittighet for vi mødre har så alt for mye annet å bekymre oss over uansett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...