Gå til innhold

Fly-tur og mme! Hva gjør dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Jeg og lillejenta skal ut å fly i desember. Jeg lurer på hvordan dere har gjort det når dere skal ut å fly? Får man med seg mmen igjennom sikkerhetskontrollen? Det må jo være annerledes når det gjelder mat til babyer...

Takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan ta med pulver men ikke ferdiglaget. du får kokt vann på flyet.

Skrevet

Vi har fløyet en del ganger, og vi har fått ta med både ferdigblandet og vann og pulver gjennom kontrollen. (og på flyet)

Har ikke måtte smake på det heller.

Men det er kanskje forskjellig fra plass til plass.

Skrevet

Hvor reiste du fra da Elisabeth? Jeg skal reise fra trondheim til bergen og tilbake igjen.

Skrevet

Vi reiste fra Tromsø til Stokmarknes.

Fikk ta med mat til henne begge plassene.

Skrevet

Men det er jo ikke så lange biten jeg skal reise så om jeg gir henne før jeg går inn sikkerhetskontrollen så skulle det jo holde. Men så er det spørsmål om flyene er i rute da...STØNN...må vel bare høre med de når jeg kommer så langt..:-)

Skrevet

I know!

Det skal jo egentlig holde å gi mat før man går i sikkerhetskontrollen, men man kan jo aldri vite NÅR flyet faktisk går.

Pleier uansett å ta med mat, i tilfelle ett eller annet skjer:)

Skrevet

Du kan ta med deg det babyen trenger på flyturen. Jeg har reist masse og det har aldri vært noe problem. Vi var på seychellene i sommer og reiste i 1 1/2 døyn. Hadde med meg litervis med væske og pulver og alt. Ingen som sa noenting. Jeg hadde en termos med kokt varmt vann og kokt vann i flaskene (2/3 så helte jeg bare oppi varmt vann og pulver). Det abefales at du dobbler reisetiden for å finne ut hvor mye mat den lille trenger. (du trenger til 1 måltid så ta med til 2 eller 3).

god tur:)

Skrevet

da har jeg fått feil info. et vennepar av meg reiser til thailand nå og de fikk ikke ta med seg ferdigblanda pga de reglene om hvor mye væske man får ta med eller noe sånt. var det de sa da.men nå har jo denne dama muggene fulle så det spilte ingen rolle for dem uansett så kan jo hende de ikke har fått med seg åssen det ligger an med mme.

jaja;) biklager!

Skrevet

Vi har også vært endel ute og flydd, og har ikke hatt noen problemer med mme i sikkerhetskontrollen - verken på Gardermoen eller i utlandet. Vi har hatt med ferdiglaget nan - mange pakker. Barnemat skal være unntatt "væskereglene". Jeg tipper du ikke får noen problemer med mme'en på turen.

God tur! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...