*Troika* Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Jeg lurte på om det er noen som har noen lure tips om hvordan bli kvitt små bananfluer eller også kalt blomsterfluer???
*mamma'n til*erlend+andrea Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 glass med eddik og zalo...... sett fyrstikker i blomsterpottene..... hm......
Gjest Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 De dør når de får litt kulde. Kanskje du ka ta planten ut i natt.
*Troika* Skrevet 5. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. november 2007 Saken er at jeg ikke vet hvor de kommer fra.. Ingen av plantene ser ut til å være "den skyldige"... Hvor mange deler med eddik og zalo?
dama Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 bare ha en god klunk av hver.. og la det stå framme noen dager eddik og zalo er utrolig effektivt
*Troika* Skrevet 5. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. november 2007 takk for svar!:-) Dette skal jeg jammen prøve:-)
grå :) Skrevet 5. november 2007 #7 Skrevet 5. november 2007 ellers funker det fint å ha et vindu åpent i det rommet ei natt nå. da fryser de ihjel. her brukes (nesten) begge metodene. har et glass på benken + at kjøkkenet ikke har varme så det er kaldt der.
bever Skrevet 5. november 2007 #8 Skrevet 5. november 2007 Eller brekk av laurbærblader (sånne tørre du sikkert har i skapet) og stikk en bit i hver potteplante. Flies are gone shortly!
*Troika* Skrevet 5. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 5. november 2007 Blir vanskelig, dette er på kjøkkenet og åpen løsning.. Blir for kaldt når vi våker i morgen:-) Men skal sette frem et glass med blandingen nå..:-)
tett og nett Skrevet 5. november 2007 #10 Skrevet 5. november 2007 Sist gang jeg hadde fluer på blomstrene min kom gumora til gutten min og sa at jeg måtte blande vaniljesukker med bakepulver å strø oppå jorda. Fordi når fluen oppdager at d e Sukker der spis dn d, og da får dn i seg bakepulveret også så pang eksplodere flua Hehe d sei ikkje pang blei bare så revet med...hahah=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå