glamour Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Min søster leide et hus, og vi fikk lagre noen ting i garasjen (to barnevogner, en voksipose, en bæremeis, en gressklipper ++). Så flytter hun, og tar ikke med seg mine ting. Ikke sier hun ifra heller. Dette finner jeg ut av noen mnd senere. Tar kontakt med huseier, som sier at han kanskje vil kjøpe noen av tingen siden de har lyst på baby. Og hvis de ikke ville ha noe, så skulle de gi beskjed og vi skulle komme og hente tingene. Hørte ikke noe, så vi bestemte oss for å hente tingene. Da vi kommer frem til huseier, så sier han at han har kastet alle tingene våres!!! At han ikke hadde tlfnr til mannen min lenger fordi han har byttet mobiltlf, at han hadde prøvd å selge tingene (!), men ingen ville ha de....så han kjørte de på søppelplassen.... Hva synes dere??? Er ikke dette respektløst? Hva ville dere gjort videre?
Gjest Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Dette lukta svidd. Tipper han har solgt tingene... Men nå spørs det også hva man mener med mnd. jeg ville heller ikke ha lagret på masse ting, som ikke tilhørte meg.
glamour Skrevet 5. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. november 2007 Med mnd mener jeg to-tre mnd. Og han skulle jo ringe hvis vi skulle komme og hente tingene....
kokosyklus Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 Hvis mannen din hadde byttet tlf nr i mellomtiden er det ikke rart han ikke fikk tak i dere da:) Kjipe greier!
glamour Skrevet 5. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. november 2007 Det var ikke mannen min som hadde byttet tlfnr, det var huseieren som hadde byttet tlf uten å ta med seg nummerene på den gamle tlf sin.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 5. november 2007 #6 Skrevet 5. november 2007 Uff. For en kjip opplevelse. Hadde blitt rimelig forbannet på søsteren min om hun bare hadde flyttet fra tingene mine....
Staark Skrevet 5. november 2007 #7 Skrevet 5. november 2007 Jeg forstod det sånn at huseier hadde skiftet mobil, og ikke tok med seg "gamle" nummer fra forrige telefon, ikke at trådstarters mann hadde endret nummer. Jeg synes det først og fremst var dårlig gjort at søsteren ikke tok med seg tingene når hun flyttet, eller i det minste gav beskjed om at de stod igjen! Hvis jeg hadde leid ut, og det sto igjen ting etter leietakerne etter at de hadde flyttet, og i tillegg ikke hørte noe før 2-3mnd etter, så hadde jeg ansett det som mine ting!
kokosyklus Skrevet 5. november 2007 #8 Skrevet 5. november 2007 he he, så feil kan man ta. Ja ja! jeg tror jeg hadde blitt rimelig oppgitt over søsteren min også, hvis hun bare flyttet fra sakene uten å si noe. Utrolig rart! Man tar jo vanligvis en tlf og forteller at "nå flytter jeg, du må hente sakene dine".
glamour Skrevet 5. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 5. november 2007 Ja, det er mye her man kan gruble over.... Jeg visste at min søster skulle flytte, og hun sa at hun hadde plass til tingene mine i sin nye bolig. Vi hjalp henne tom å flytte den ene dagen, men det var fortsatt en del som sto igjen. Det var først etter 2-3 mnd jeg spurte om tingene mine sto i garasjen eller i kjelleren, og fikk da beskjed om at de sto i "gamle-garasjen".... Gjort er gjort.... Hva ville dere gjort videre? Bare glemt hele greia? Man kommer vel ingen vei med slikt uansett....eller? Jeg er sikker på at han har tingene mine på loftet! Verdier for over 10.000,-....
Makko med to små gutter Skrevet 5. november 2007 #10 Skrevet 5. november 2007 Vi overtok en leilighet full av forgje eiers ting... Var ikke særlig villig til å prøve å få noen til å hente tingene (pluss vente) før vi kastet ting... Synes det er urimelig lenge å forvente at huseier skal ta vare på tingene dine i 2-3 mnd!
Lykkelig mamma til lille Leon Skrevet 5. november 2007 #11 Skrevet 5. november 2007 Er nok søster som burde ta ansvar for det:o) Synd. Vet ikke om det går på forsikring? Du kan jo høre, siden tinga er tapt......?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå