petite fleur Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Jeg er en fersk mamma som bare vil det beste for min sønn - men som også vil på møbelsalg som starter i morgen:) Vi vurderer å ta med gutten på et møbelsenter, hvor en av oss bærer han mage mot mage i en babybjørn for å skjerme den lille mot alt for mange inntrykk. Er dette forsvarlig, eller blir det stressende for nurket? Noen erfaringer?
Emmasmamma Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Å kjære deg! Du kommer til å få det slitsomt som mor. Hvorfor skulle det være uforsvarlig å ta med babyen dit? Ikke tenk så mye....jeg er sikker på at du er en super mor (selvom du tar med babyen din på en møbelbutikk....hehe)
Gjest Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Man har vel ikke en på 2 uker i babybjørn? Stakkars ryggen hans. Men ut i vogn er jo bare bra.
EnUndreneMor Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 hvorfor kan dere ikke ha han i vogn? så kan han ligge å slappe av se på uroen sin?? barn\babyer syns det er moro å titte. jeg hadde villet hatt vogn i stedet for babybjørn:)
Meg + 2 prinsesser Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 Det går nok heeeeelt fint :-)
Gjest Skrevet 5. november 2007 #6 Skrevet 5. november 2007 Jeg tror jeg heller ville brukt vogn. Er ikke bra å sitte lenge i Baby Bjørn når man er så liten... Men vi var ute på kjøpesenter når jenta vår var 5 dager, og det var ikke noe problem det altså. (men det var ikke salg da)
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 5. november 2007 #7 Skrevet 5. november 2007 Hei.. Jeg er ikke de som pleier å være hysterisk på ting, men jeg synes kanskje det er litt tidlig å ha han i bæresele allerede, tror kanskje det vil være bedre å bære han i ett lunt pledd:) Eller i vogna... Men det gjør ikke noe å ta han med ut da, bare pass på at han har nok tøy på seg, vanskelig å finne en balansegang, de skal jo ikke ha for mye tøy heller, er noe som heter bedre å være litt kald enn for varm, kjenn i nakken på han om han er svett.. Lykke til:)
Verbena Skrevet 5. november 2007 #8 Skrevet 5. november 2007 Om dere kommer til å bruke litt tid der så ta vogn istede for babybjørn. Babyen bør aldri sitte lenge i babybjørnen til å begynne med og den er vel ikke anbefalt å bruke før de er minst 4uker. (tror værtfall det var noe sånt som sto i bruksanvisningen til min) Ville valgt sjal eller vogn jeg, ikke babybjørn så tidlig. Ikke bra for ryggen til de små å sitte i den.
Gjest Skrevet 5. november 2007 #9 Skrevet 5. november 2007 Mener å huske at snuppa var 4 dager gammel når vi var på kolleksjonssalg første gang Føler meg ikke litt uforsvarlig engang fordi jeg gjorde det, slapp av litt og ta livet med ro du, abyen din har det heeelt fint! Du kommer til å slite deg ut om du skal være så bekymret for alt småtteri
Verbena Skrevet 5. november 2007 #10 Skrevet 5. november 2007 Og en ting til! Er bare godt for de små og oss mødre å komme oss ut litt når de er små. Når minste min var 2uker gammel hadde han: blitt trillet fra sykehuset og hjem, gjennom sentrum. Vært med 4ganger å trillet å hentet storebroren i barnehagen som lå ca 2,5km unna. Vært med å handlet på butikken stortsett hver dag. Vært på kafè. Og ikke minst når han var 2uker og 3dager tok jeg buss i 1,5time alene med han og storebroren(da 19mnd gammel), for å besøke foreldrene mine! Ta gutten din med på salg å kos dere. Men pass på at han ikke blir for varm og at han får mat når han trenger det!
Gjest Skrevet 5. november 2007 #11 Skrevet 5. november 2007 Vi dro rett fra sykehuset og til Toys`r`Us. Pjokken på 3 dgr lå så fint i barnesete i vogna. Fikk mange blikk da - som skjønte at denne karen ikke var særlig gammel. Men det gikk super-greitt.
petite fleur Skrevet 5. november 2007 Forfatter #12 Skrevet 5. november 2007 Takk for svar.....Blir å droppe babybjørn da:) Grunnen til at jeg spør var at de sa (flere ganger) på barsel at man måtte vente med å ta så små barn med på kjøpesenter, for inntrykkene ble altfor sterke for de. Så jeg går ikke inn for å være hysterisk....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå