Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 har en sønn på 3 år der det ikke er oppgitt noen far i papirene av årsaker det tar tid å forklare, men spørsmålet mitt er, kan jeg ta opp den saken nå og forlange at han tar en test for å erkjenne det ? og kan jeg få dette gjennom nav? er jo elendig dyrt privat. finner ikke noe info om dette på nav sine sider, så prøver meg her jeg :-)
Gjest Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Om farskap ikke er erkjent kan du få tatt dna test gjennom nav.
Matja Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Tror du kan føre han opp nå, og da ordner nav resten. Den du sier er far, er far til han motbeviser det. Han kommer til å bli kalt inn til møte for å skrive under på farskapspapirene, og hvis han nekter må han ta dna-test. Det er iallefall det jeg har fått høre!
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 oki, må jeg dra opp til nav eller kan jeg finne papirer på nav.no?
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 Du må på nav. Så skal du signere et papir der det står at du vil ha dna-test, så må han signere det papiret. Så blir det sendt inn. Så vil du få brev i posten om at det nå er klart for å ta blodprøve av dere, så skal dere ta den. Rart at du ikke har fått beskjed om å ta den tidligere. Jeg ville ha far ukjent, men fikk ikke lov av Nav fordi det er statens ansvar å finne faren til babyen.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #6 Skrevet 5. november 2007 jo, fikk det da han ble født, men saken ble henlagt (pga diverse), derfor jeg lurte på om jeg kunne ta den opp igjen nå. men tviler på at jeg får med han dit for å signere noe, trodde ikke det var nødvendig jeg,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå