Gå til innhold

HJELP! nå tenger jeg noen gode råd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leander ( 6 mnd ) har i det siste kastet opp all grøten (Sinlac) og melken har får til kvelds. ( spiser kl 20 ) Denne uken har det skjedd ca hver 2 dag.

Han er ikke syk, så hva kan det da være?

Han spiser også grøt til middag ca kl 1630 og da kaster han aldri opp.

Utenom grøtmåltidene ammer jeg og til grøten får han mm på flaske.

Går det for kort tid fra han får middagsgrøten til han skal spise igjen om kvelden? ( ammer ikke mellom de to måltidene)

Det er som regel ikke noe problem å gi han en halv porsjon med grøt etter han har kastet opp, så jeg begriper ikke hva det kan være.

Noe som har opplevd det samme eller har noen gode råd?

Begynner å bli ganske fortvilet ( og lei av å vaske gulv og sofa....).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns du skal kontakte helsestasjon eller lege jeg. Kan være styrt-brekninger som kan komme av refluksproblematikk. Mange barn som har det. har ikke erfart det selv men hørt om det.

Skrevet

Hvis det er styrtbrekkninger, ville han ikke da kastet middagsgrøten også? Skal på HS i morgen,men føler at det aldri er noe særlig hjelp å få der. Får som regel forskjellige svar av de forskjellige helsesøstrene når jeg spørr om noe.

Skrevet

eh..kastet opp middagsgrøten!

Skrevet

hei leander mamma!

Hva får han for noe mat tidligere på dagen...? kom med hele dagsmenyen! ;) Får han grøt tidligere...?

Skrevet

Hei Leandermamma!

Du tror ikke det kan ha noe med KISSen å gjøre da...?

Jeg opplever i alle fall at de tingene som plager dattera mi pga KISSen blir enda verre når hun er sliten og trøtt. Som at hun gulper mer, slever mer og vender nakken mer bakover.

Leger tror ofte at KISS-barn har refluks pga mye gulping, men så er det ikke refluks, men et problem som sitter i nakken.

Kanskje du skal snakke med manuellterapauten din...?

Lykke til og fortell meg hvordan det går med dere! ;-)

Dattera mi har blitt MYE bedre etter to behandlinger hos ny fysio på a-hus, nå kan jeg sitte og amme igjen! HURRA!!!! Jeg vil IKKE tilbake til fysioen på helsestasjonen!!!!

Stor klem fra meg, håper det ikke er noe galt med lille Leander!!!!

Skrevet

Hei! Sønnen min har også kastet opp all grøten! er ikke så ofte som hos deg, men ca 1 gang i uken! her har det skjedd både på morgen og kvelden! Kommer store menger! Har ikke sjekket hvorfor det er sånn enda! tenkte jeg skulle ta det opp neste gang på helsestasjonen! Har bare tenkt at det kanskje er for fult i magen! Har gått til fysio og manuell terapeut tidligere!

Skrevet

ca kl 07 : pupp

kl 0930 : pupp

kl 13 : pupp

kl 1630 1 dl sinlac grøt blandet med nesten 1 dl vann. MM på flaske

kl 20 samme mengde og mat som klokken 1630.

Sovner da som en stein klokken 2045.

Får pupp igjen ca 0430.

Skrevet

Har Leander melke-/glutenallergi...?

Skrevet

ja, han har kumelkeproteinallergi, så jeg holder meg unna melkeprodukter og gir han Sinlac istedenfor andre grøttyper.

Skrevet

Men tror du det kan være tilbakefall i KISS??? (Skriver til deg over her, hvis du ikke har sett det.)

De kan jo ofte få tilbakefall når de f.eks. begynner å krabbe og gå.

Skrevet

Er det lenge siden du begynte med de to sene grøt måltidene...? Var det da han begynte å kaste opp...?

Jeg TROR det kan være at det blir for mye mat sent på kvelden..

jeg hadde nemlig AKKURAT det samme problemet.. kastet opp.. men var like fin med en gang.. og spiste litt igjen med en gang etterpå.. jeg droppet da det ene grøtmåltidet.. og vips.. problemet var borte.. jeg ville prøvd å gitt det ene grøtmåltidet 16.30 tidligerer....

Skrevet

Begynner jo å lure på det, men syntes det er så rart at det kun er spying om kvelden.

Han har nettopp begynt å "ålekrabbe" så alt er jo mulig.

Har laget et innlegg på kiss/kidd forumet for å se om det er andre kissmammaer som har opplevd det samme.

Så kjekt at ammingen går knirkerfritt nå!

Nå er du i hvertfall obs på hva det kan være hvis det skulle skje flere ganger. :-)

Skrevet

Nei, det er ikke så rart at han kun spyr om kvelden...

For han får den grøten halv fem.. også igjen på kvelden.. da er jo magen "for full"...

mathias spydde hver dag han... hver kveld.. skjønte ingen ting jeg.. plutselig gikk det et lys opp for meg... hehe.. og sluttet med det ene grøtmåltidet.. ( i ditt tilfelle så kan du jo flytte det.. jeg hadde 3 grøtmåltider... )... ingen mer spying! ;)

Skrevet

Du kan ikke prøve å gi 16.30-grøten kl 13 i stedenfor da...? Så blir ikke de to grøtmåltidene så tett?

Oj, finnes det er slikt forum også...? :-)

Skrevet

StoreMais: Han har får fått to grøtmåltider i ca 3 uker ( tiden går så fort så det kan være litt lengre :-) )

Problemet nå er jo at jeg ikke har så fryktelig mye melk å gi ham hvis jeg skal amme han 1630, i tillegg til at han ikke har tid til å ligge med puppen... Det var en av grunnen til å jeg begynte med grøten.

Når jeg pumper meg får jeg ikke ut mer enn ca 100 tilsammen på det tidspunktet.

Kan jo selvfølgelig prøve med Nutramigenen igjen, men den er han ikke noe særlig glad i..

Skrevet

Lilletrollet : Trodde jeg hadde fortalt deg om kiss-kiddforum.com

Der må du komme innom!!!!!!

Kjempekjekt å ha når det er noe man lurer på eller bare trenger litt støtte og trøst.

Det er også mulighet for å sende spørsmål direkte til barnefysiospesialist og få svar kjappt.

Skrevet

kan du ikke gi de 100 ml også f.eks et beger med fruktpure...? Og gi den grøten klokka ett, eller tidligere på morra'n... ?

Skrevet

Kan prøve det i morgen og se hva som skjer da.

Har ikke begynt å gi han annet enn grøt enda, men fruktpure er vel noe de liker ganske med en gang?

Skrevet

Oj, så bra!!! Takk for opplysningen! Skal innom der og titte!

Men kanskje det ikke er KISS, kanskje det bare blir for mye grøt på ettermiddagen/kvelden...? Kanskje du skal prøve å gjøre slik som StoreMais skriver over her....?

Lykke til og god natt! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...