Gå til innhold

Dere som jobber begge to.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser dagene deres ut etter at dere er kommet hjem fra jobben.??

Jeg har akuratt begynt å jobbe igjen. Vi jobber begge fra 8-16..

Kjenner jeg ikke syns det er helt greit at lillegutt må vente helt til i 17 tiden før han får middag. Uff har dårlig samvittighet. Men slik er det kansje for mange andre der ute også? Hva sier dere?

Hvordan gjør dere det? Når har dere middag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Middag mellom fire og fem, men det blir gjerne en banan eller druer med det samme vi kommer hjem.

Skrevet

Nå ha vi middag i 17 tiden. Men har planer om at vi skal begynne å spise skiver etter bhg. Så kan vi heller kose oss i 1830 med varm mat. Nå er det full fart inn døren, lage mat, se barne tv, stell og søvn. Ikke tid til mye kos, når man er så seint hjemme.

Skrevet

vi spiser også seint middag. snuppa spiser alltid en skive eller noe i bilen på vei hjem fra barnehagen.. så får hun gjerne litt melk eller frukt når hun kommer hjem. så er det middag.. hun spiser ikke noe særlig med kvelds...

 

men sånn som i dag så slutter jeg kl 14.. så da er vi hjemme tidlig..så da kan vi ha middagen klar til pappaen når han kommer hjem...det er litt greit syns jeg...

 

men er ikke så ofte jeg slutter så tidlig nå. men jeg skal starte i ny jobb om noen uker og da vil jeg heldigvis jobbe nærmere og komme hjem før... det gleder jeg meg til

Skrevet

Vi spiser mellom 15.00 og15.30. Sambo jobber dagtid og jeg 3 skift. Veldig glad vi slipper å spise så sent.

Skrevet

Vi er vant med å spise ca 17.30 pga at mannen jobber seint. Så nå mens jeg er hjemme får minstemann brødmåltid eller lignende i 15-tiden. Han begynner snart i bhg og jeg på jobb, og i bhg får de frukt/knekkebrød/brød kl 15. Så da bare informerer vi om at han bør tilbys brød i tillegg til frukt. Da vet jeg at han har spist et skikkelig måltid, og vi kan kose oss og ta det med ro og slippe stress med å lage mat, og ikke minst spise alle sammen sammen. Barnehagen deres har helt sikkert også mellommåltid i de tidene. Dersom de ikke tilbyr annet enn frukt, kan dere sikkert få til en ordning med at han kan ha med en ekstra skive eller 2 i matboksen som han kan få da.

 

Lykke til! Husk at de voksne også trenger litt mat mellom lunsj og sein middag! Det glemmer ofte jeg, og det tærer på humør og energi...

Skrevet

Ikke noe problem her i gården. I barnehagen har de et felles måltid (matpakke og frukt) kl halv tre. Da er han ikke sulten før litt over kl 17, og det passer helt perfekt.

Skrevet

Heisann!

 

Vi er hjemme sånn ca 1630 og har frem til nå stresset med å få middagen ferdig raskt slik at det ikke skal bli så sent før ungene får mat.

Men så tenkte jeg å prøve noe nytt, vi skal begynne å spise "kveldsmat" når vi kommer hjem, altså at ungene får en brødskive og litt frukt. Så kan vi leke litt og kose oss sammen frem til barnetv. Mens ungene ser på tv sammen med mamma eller pappa kan den andre av oss lage middagen så den er klar til 1830. På den m¨åten tror vi det kommer til å bli mindre mas og stress på ettermiddagen som er veldig kort fra før.... Ungene legger seg ca 1900...

 

Så får vi se hvordan det kommer til å gå:-)

Skrevet

Jeg jobber til kl. 15.15, og jeg og lillegutt er hjemme rundt kl. 16.15. Begynner å lage middag i 16.30-tiden, og så spiser han middag mellom kl. 17 og 17.30. De har siste måltid i barnehagen kl. 14.30, så har ikke dårlig samvittighet for at han går lenge uten mat.

 

Men her er lissom middagen siste måltid. Rekker ikke "kveldsmat".

 

Sambo er aldri hjemme før i 18-19 tiden, så sjelden vi får spist felles middag også. Og DET har jeg litt dårlig samvittighet for.... Hadde vært koselig synes jeg...

Skrevet

Noen ganger spiser jeg og gutten min før, noen ganger spiser vi middag klokka seks. Da blir det også kveldsmaten. Da har han kanskje spist brød i barnehagne klokka 1500 sammen med frukten. Han får gjerne da litt frukt når han kommer hjem. Har vi spist tidligere spiser tassen kveldsmat mens pappan spiser middag.

 

Ser an litt fra dag til dag. Torsdager har de varm mat i barnehagen. Da tar vi det lettvint her hjemme.

Skrevet

Vi har byttet om på kveldsmat og middag, så når hun kommer hjem fra barnehagen får hun brød og frukt og så er det middag kl18 når pappan kommer hjem fra jobb. Det funker kjempefint også slipper vi å stresse så innmari etter vi kommer hjem fra barnehage og jobb=)

Skrevet

vi henter jr og er hjemme rundt 16-16.30, prøver å lage varierte middager som ikke tar sånn tid så vi spiser ca kl 16.30-17,00. Han spiser frukt kl 14 i bh så det går bra. Fjordlands poteter som bare er å varme i micro´n er bra å ha:)

Skrevet

I barnehagen til småen får de varm mat hver dag, men vi prøver likevel å spise middag sammen i familien. Vi pleier å ha "noe på lur" , som banan, eple, en skive eller rosiner for å holde ham gående. Så spiser vi middag som kveldsmat i halv seks tiden. Det fungerer greit!

Skrevet

Forbreder middag kvelden i forveien og spiser rundt 16. Jeg er student og kan heldigvis hente tidlig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...