Gå til innhold

Undrer litt :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan et barn på 6 uker få tenner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn kan bli født med tenner, ikke ofte men kan skje faktisk...

Skrevet

Veldig tidlig,men hadde ikke forundret meg:) ..... Spiser barnet veldig på hånden?er det derfor du undrer?....Veldig vanlig at de er "desperate" på hånden i den alderen altså! :)

Skrevet

Jupp! Kan faktisk bli født med tenner.. Når jeg ble født var det en dame på fødeavd som fødte en sønn med en helt utvokst(!!!) tann foran nede.. Den ble fjernet nesten med en gang... :)

Skrevet

Som de andre sier så kan et barn til og med bli født med tenner, men dette er veldig sjeldent.

Spør du av nysgjerrighet eller fordi du lurer på om barnet ditt begynner å få tenner?

Datteren vår (3,5 år) siklet masse og klødde seg i tannkjøttet fra hun var ganske liten (1 - 2 mnd gammel). Vi var hele tiden sikre på at nå kommer den første tannen snart!! Tannen kom ikke før hun var 9,5 mnd gammel, så vi tok grundig feil;o) hehe... Men de kan likevel klø i tannkjøttet fordi tennene "gjør seg klare" uder der. :o)

Skrevet

Det er av ren og skjær nysjerrighet jeg spørr :)

Vi har nemlig et vennepar som fikk barn for 6 uker siden, prematurt (men født til termin), som visstnok har begynt å få tenner. Så da lurte jeg på om det rett og slett er mulig...

så takk for alle svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...