Gå til innhold

laktulose, noen som har gitt det til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen her som har gitt det til barna sine? hvor lang tid tok det før virkningen kom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg gir laktulose til sønnen min. Det står vel på pakka at det kan gå noen dager før den virker. Vi gav malt i melka, så lillegutt hadde forholdsvis grei avføring. Men, han fikk så mye luftsmerter av malt så da vi byttet til laktulose fikk det umiddelbar effekt i forhold til luftsmertene. Men regner med at din baby er forstoppet, så da kan jeg bare si det som står på pakka, et par dager!

Skrevet

hun har vel ikke helt forstoppelse..hun får avføringen ut. men det er mye smerter for henne stakkar. hun hyler. det er så svære svære harde klumper som kommer ut.. så var til legen i dag og hun skal bruke dette en stund...

malt fungerer ikke for henne.. har gitt det masse i det siste...

så da får vi håpe at på onsdag kanskje at hun er bedre da... krysser fingrene for det...

Skrevet

Vi gir også tulla lactulose over en lengre periode da hun sliter veldig med hard mage. Prøver også å regulere kostholdet osv etter samtale med helsesøster.

Jeg synes i grunn at lactulosen virker ganske kjapt. Når jeg gir tulla det på morgenen pleier det å fungere iløpet av dagen og senest dagen etter.

Du får prøve deg litt frem, er uansett ikke noe moro når de små sliter med magen.

Lykke til!:)

Skrevet

takk for det... ja jeg håper det er bedre i dag... er helt grusomt når det står på. hun HYLER... jeg bare kjenner hvor vondt det må være. akkurat som når man føder og babyen er på vei ut med hodet. føler det er vondt på den måten. og det er det VONDESTE jeg noen sinne har vært med på...

så jeg håper det ordner seg i dag..

Skrevet

Har gitt det en gang med rask virking. Vær oppmerksom på at også lactulose kan gi luftsmerter.

Får du i henne nok vann og fiber?

Skrevet

Mikrolax er ikke farlig å gi små barn, har gjort det en gang, fikk sikkelig tømming med en gang, var heller ikke plaget etterpå. Lactulose er det ikke sikkert ungen vil ha en gang da er veldig klissete og søtt, ikke noe godt i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...