Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Har en liten en på 3 mnd og har lyst å barbere hodet.. Han ble født med masse hår, men nå er det begynt å bli temmelig tynt. Han ser litt pjuskete ut syns jeg.. Kan jeg barbere han eller bør man ikke gjøre det på så små babyer?
Gjest Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Jeg kan ikke skjønne hvorfor du skal det..? Det er nok ikke skadelig (så sant du er stå på hånda.. ) Men nesten alle babyer er tynne i håret da:)
Heidi med to gutter + spire Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 hei! Junior her har hatt masse hår fra han var født, ikke mistet noe! og vi har måtte klippe hen mange ganger( er 6 mnd) Vil ikke at han skal se ut som en jente! Vi bruker da hårklippe maskin, og det kan jo du igså gjøre! Blir kjempe kort på det korteste!!!!! en vennine gjorde det av samme grunn som deg, og det vokser ut tettere og finere nå
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 Men når han er født med laaaaaaaaaaangt år.. det er 5-6-7 cm og nå har han mistet halvparten.. Jeg vet ikke om du husker en fanta (eller var det solo) reklamen for noen år siden.. Det er tuster av langt hår spredd litt her og der... Det ser ikke noe vakkert ut.. Hadde han hatt vanlig babylengde på en eller to cm hadde det ikke brydd meg om han så litt tynn ut i håret.. Men tenkte med maskin i tilfelle da... eller er det bedre med vanlig høvel.. hmm det høres litt skummelt ut syns jeg... Kanskje jeg bare skal ta saksa å klippe av det værste... HI
Sunshine2222 Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 Hehe, jeg har også lurt på det! Snuppa har en hanekam en pønker verdig :-) men vi får håpe det detter av snart....
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #6 Skrevet 5. november 2007 barbere? tror det må være det dummeste jeg har lest her
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #8 Skrevet 5. november 2007 Eh.. Hallo? Du skal da vel ikke babere hodet? Er det ikke bedre å heller bruke saksa?
Gjest Ut på tur Skrevet 5. november 2007 #9 Skrevet 5. november 2007 Det anbefales av mange frisører o.l og klippe håret på babyen for da får de tykkere hår. Barbere med trimmer eller bruke saks går vel litt ut på ett så lenge babyen ikke plages av det ? Vi kommer til å klippe. Hun er født med nesten svart hår, "etterveksten" er nesten hvit. Hun ser "litt" rar ut kanman si
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #10 Skrevet 5. november 2007 Joda har lurt på det også... Men det må da være lov å spørre? Men å klippe en pjokk som ikke kan sitte selv enda er jo ikke lett da..
Gjest Skrevet 6. november 2007 #11 Skrevet 6. november 2007 Datteren min har også en saftig hanekam, den er sikkert 7-8 cm lang (høy?) nå, ellers er det kanskje en liten cm helt lyst hår. Jeg syns det er søtt jeg, og har aldri vurdert å klippe henne Men det er vel ikke noe i veien for å gjøre det hvis babyen ser litt tufs ut med litt langt hår og litt bare flekker. Ville i tilfelle brukt maskin eller saks, absolutt ikke høvel. Og ingen får tykkere hår av å klippe seg, i beste fall kan det virke fyldigere fordi alle lengdene er like lange, men hvor tykt hår du har/får er genetisk og kan ikke påvirkes med saks eller kam ;-)
r r r Skrevet 6. november 2007 #12 Skrevet 6. november 2007 Eldstemann hos oss ble veldig pjuskete etter et par mnd. Syns han var litt liten for hårklippe-maskinen så den første gangen tok jeg saksa og klippet bort de lange tustene. Et par mnd senere jevnet jeg alt med maskinen. Jeg syns ihvertfall at han så finere ut slik enn med de lange fjonene.
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 6. november 2007 #13 Skrevet 6. november 2007 I noen kulturer er det faktisk slik at hodet blir barbert for at håret skal være tykkere når det vokser ut igjen. Jeg er ikke tilhenger av dette, og kunne aldri gjort det!
Gjest Skrevet 6. november 2007 #14 Skrevet 6. november 2007 Jeg har og vurdert det,for gullet mista en del hår med de skorpene han har i hodebunnen. Nå har han kort hår på toppen og "langt" hår bak. Ser utrolig vittig ut:)
Linchen Skrevet 6. november 2007 #15 Skrevet 6. november 2007 Uff, får helt vondt, jeg... Veit at det er vanlig i noen kulturer, men jeg tenker "kreft" hver gang jeg ser en barbert unge, det være seg om ungen er 3mnd, 3 år, 13 år....
Gjest Skrevet 6. november 2007 #16 Skrevet 6. november 2007 Jeg for min del tenkte ikke å barbere ned til hodebunnen altså Jeg har bare vurdert å jevne det ut litt:) Bare vurderer,for jeg tørr ikke helt...
Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #17 Skrevet 6. november 2007 Men om en baby på 3 mnd er barbert eller bare ikke har hår. Hvordan vet man forskjellen. Er jo mange på den alderen som ikke har fått hår enda...
Linchen Skrevet 6. november 2007 #18 Skrevet 6. november 2007 Sant det, men de færreste er helt polerte. Vel, vel, gjør som dere vil!) Synes det er litt morsomt med de ulike sveisene dems, jeg, he he.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #19 Skrevet 6. november 2007 På sykehuset var det er utenlandsk par som barberte babyen på hodet pga. tradisjon. De var muslimer, men vet ikke fra hvilket land. Jeg kan egentlig forstå deg. Ikke noe fint med laaangt hår noen steder, mens andre plasser er det ingenting. Når det er slike flekker forbinder jeg det med sykdom. Babyen din er nok verdens søteste, og håret vil nok falle av. Men ser ikke at en runde med klippemaskinen skal være så grusomt.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #20 Skrevet 6. november 2007 Hvis man bruker maskin blir de ikke polerte på hode... Bare veldig kort-klipte..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå