Gå til innhold

når dere gikk vgs (almen)....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Thorbjørn Egner. Tok allmenn påbygging da, men det går jo for det samme.

Skrevet

Sigrid Undset. Hennes liv og forfatterskap.

Husker ikke helt problemstillinga, men tror det var noe med å sette hennes eget liv opp imot forfatterskapet, og se om hvilke av bøkene hennes som kunne bære preg av å være selvbiografiske.

Og så var det vel noe om å tolke hvilket syn hun hadde på forskjellige ting. Likestilling og skilsmisse bl.a.

Hmmm... Rart hvor mye man glemmer...

Hva har du tenkt å skrive om da? (Regner med at det er derfor du spør?)

Skrevet

Skrev om Ingvar Ambjørnesens bøker om Elling. Husker ikke helt hva problemstillingen var.

Skrevet

Husker ikke helt problemstillinga men noe med utviklingen av ungdomsbøker fra 1950 til 1990 eller noe sånt.

Skrevet

Ingvar Ambjørnsen og utviklinga i forfatterskapet hans fra han starta og til 1995.

Skrevet

Litterære torturister. Eller, torturbeskrivelser i litteratur, da.

Skrevet

Amalie Skram og Hellemyrsfolket (Alle 4 bøkene)

Helt sinnsykt bra bøker :-)

Skrevet

Populærlitteratur. Fra Rudolf Muus til Margit Sandemo.

Skrevet

Tror ikkje vi skrev noen sånn oppgave... hehe

Skrevet

Skrev om Knut Hamsun.

Hadde om livet hans, samt 3 av hans bøker.

Skrevet

ja skal begynne med særemne nå snart og skal finne en problemstilling... men lurer så fælt på hva jeg skal ta..... syns det er utrolig vanskelig og finne ut en problemstilling og finne noen bøker som jeg interessere meg for...

flere tips =)

gjerne også spennende bøker og forfattere =)

Skrevet

"Kjærlighet innen barne og ungdomslitteraturen"

Bygget på 6 bøker av ulike forfattere

Tok det muntlig og fikk høyeste karakter (6 dengang)

Også var det GØY å lage det! Kunne lese om igjen en he masse jeg hadde lest da jeg var yngre

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Vårt særemne bestod av å lese tre bøker og så ha en skriflig prøve i 2 timer!:P

De fleste tok 3 bøker med samme forfatter samt å lese om selve forfatteren...jeg derimot tok bøker der fellestemaet var kritikk mot ting,- var vel mot fengsel, skole og religion.

Så jeg skaffa lydbok av "Jonas" og hørte på den mens jeg pusla puslespill, og fikk 5 på prøva!:-)

Skrevet

Olav H. Hauge

Skrev litt biografi, kjærlighetshistorien mellom han og kona hans, om lyrikken hans (haiku, tingdikt, modernisme osv.), hadde med et par diktanalyser også.

Skrevet

i norsk? gikk musikk jeg så vi hadde flere særemner. tror jeg hadde om hans børli/ tok for meg tre av bøkene hans

Skrevet

Lars Saabye Christensen. Hans forfatterskap generelt, og analyse av 3-4 av hans romaner og et par noveller.

Skrevet

en trilogi av bjørg vik :) små nøkler, store rom - poplene på st. hanshaugen og elsi lund!

Skrevet

isabell allendes- åndenes hus

Skrevet

Hvordan mannlige og kvinnelige diktere beskrev forholdet mellom kvinner og menn.

Skrevet

Tor Åge Bringsværd - Pinocchiopapirene, Syvsoverskens dystre frokost og Ker Shus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...