Gå til innhold

vasking av jenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er det noen som kan fortelle meg om vi skal vaske innenfor de store kjønnsleppene til jente spedbarn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at du ikke skal vaske bort det som er inni der.. Det er noe dem må ha. Pga infeksjonsfare. samme gjelder gutter. Dem har det under forhuden.. Søstern som sa det til meg. Var de på sykehuset som hadde fortalt henne det.

Skrevet

Du må vaske dersom det er avføring mellom kjønnsleppene, men ellers er det ikke nødvendig...

Husk å vaske bakover slik at avføring ikke kommer inn i skjeden...

(En fordel for dere som har gutt!!!! :-))

Skrevet

Det eneste skriftlige rådet jeg fulgte uten å vurdere det selv da andre barn kom til verden var dette:

"Ikke vask mellom de ytre kjønnsleppene. Bare skyll bort avføring."

Og det dannet seg over noen uker et hvitt belegg mellom kjønnsleppene. Og ungen fikk urinveisinfeksjon. Det oppdaget jeg først da det kom blodspor i avføringen nesten 8 uker etterpå.

Nå vasker jeg ungen som jeg vasker meg selv (men uten såpe), og gir en så LANG FAEN i de teite rådene om babyjentevask at jeg kan ikke få sagt det.

Sorry, den kom rett fra levvra! Nå tror jeg mor skal legge seg:-)

Skrevet

enig med deg Alienbud, når det kommer så pass med avføring er en nødt å vaske skikkelig, ikke bare skylle, jeg vasker tulla slik jeg vasker meg selv, men er veldig forsiktig da;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...