Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Sønnen min ville ikke ta flaske før, vi strede veldig og prøvde alt. Men tilslutt fant vi noe genialt på apoteket. Grieg flaske og smokk. Ikke den smokken so følger med flaska. De smokkene ligner NUK sine, men de er lettere å drikke av, de trenger ikke bruke så mye energi på det, og svelger mindre luft av de. Flasken er myk, slik at du kan klemme på den når barnet slutter å drikke, og da vil barnet drikke igjen, når det kjener melka komme i munnen. Vi merker stor forskjell. Det går mye bedre med spisinga nå. Større mengde går ned, på kortere tid, og han tar flaska kjempelett. Dette fant vi ut på sykehuset, da vi måtte være her for gutten nektet pupp, flaske og det neste ville være sonde. Heldigvis slapp vi dette pga GRIEG.
MathildeC Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Saa flasken heter Grieg? Men hva heter smokken da? Eller er det greit med enhver smokk som likner NUK sine, dvs flat paa ene siden? Greit med tips, jenta mi vil heller ikke ha flaske. Men vet ikke om det er fordi hun maa slite saa mye for aa faa ut melken, vi har provd foerskjellige huller paa smokken, men har kun provd Avent sine flasker og smokker.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 ja, både flasken og smokkene heter grieg. Nuk sine smokker er også veldig greie, men disse var ende enklere å drikke av. Sønnen min tok også NUK sine, men da brukte han lang tid på måltidet. Og det kom lite ut av det, fordi ha måtte jobbe mye mer... Avent er det verste for gutten min. Han nekter plent. Nuk sine, og grieg sine er så geniale fordi de stimulerer ganen (og ligner litt på puppen). Lettere å ta flaska da, særlig om de er vant fra før av å bli ammet. Nuk sine smokker går også på griegflaska. Du må kjøpe smokkene ved siden av. Koster ca 50 kr for to smokker. (kanskje litt mer). De er brune som nuk sine, og ligner veldig på de utseende messig, men har breiere tupp, og to hull.
Sylteflesk Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 Det hørtes interessant ut. Men jeg skjønte ikke helt det med smokkene. Flaskene heter Grieg, og så følger det med noen smokker, men det er ikke de man skal ha, men noen andre som selges separat og også heter Grieg, som ligner på Nuk? Hvilke apotek er det som fører disse da? Har aldri hørt om Grieg.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 vet dette høres merkelig ut ja.. Men de smokkene som følger med selve flasken er lik avent sine. Også har Grieg flere typer man kan velge mellom. Etter smak og behag. Grieg er et nytt norskt merke som har som mål å hjelpe barn somsliter med å spise fra flaske.
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 5. november 2007 #6 Skrevet 5. november 2007 Så fantastisk, ettersom det er etternavnet til flaskenekterdatteren min så må jo dette være svaret for oss:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå