propp Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Nå spør jeg deg: hva mener du når du skriver at alle raser har forskjellige kulturer og at du er ekstra forsiktig med å blande deg opp i de kulturene som ikke er helt bra? Er kultur raseavhengig eller er rase kulturavhengig? Kunne vært interessant å se hvordan du inndeler rasegrupper og om du virkelig mener at de ulike gruppene har en felles kultur. Hvis du mener det er jeg interessert i å vite hvordan du definerer kultur og rase, for det kan nemlig virke som du har din egen definisjon som er grei å ha avklart før du hiver deg ut i slike diskusjoner. Jeg anbefaler deg forøvrig å ta et kurs i antropologi eller sosiologi.
Den drygaste Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 å herre... dette gidder jeg ikke diskutere.. jeg kunne faktisk ikke brydd meg mindre om rasisme! at du ikke er rasist er vel kjempefint for deg! jeg er oppvokst med mange forskjellige RASER av mange forskjellige KULTURER og har sett mye positivt og mye negativt! jeg driter i deg, og nå foreslår jeg at du tar lille propp og stapper den i kjeften.
Gjest ->>- Skrevet 5. november 2007 #7 Skrevet 5. november 2007 Du mener dette faktisk seriøst? Fantastisk. Jeg var overbevist om at du spøkte. Hva er en rase for no' i den verdenen du vokste opp 'a?
Den drygaste Skrevet 5. november 2007 #8 Skrevet 5. november 2007 get a life.. slå opp ordet rasist for meg er dere snill!!!
Den drygaste Skrevet 5. november 2007 #9 Skrevet 5. november 2007 der det står jeg driter i deg skal det stå DET
Gjest ->>- Skrevet 5. november 2007 #10 Skrevet 5. november 2007 Hvorfor det? Jeg kan allerede de fleste vanlige definisjonene på rasist, men hva har det med saken å gjøre?
propp Skrevet 5. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 5. november 2007 hvem har nevnt rasist nå? Vi bare er interessert i å høre om dine definisjoner på rase.
Den drygaste Skrevet 5. november 2007 #12 Skrevet 5. november 2007 se her har jeg slått opp noe for dere : Rase Mennesket kan deles inn i tre store raser (mongoloid, negroid og kaukasisk) som igjen kan deles inn i flere underraser. Mange tror feilaktig at det ikke finnes raser, og det å definere raser kan helt klart være et problem, ja. Noen gener finner man bare innen en bestemt befolkning mens andre gener viser global utbredelse med et kjerneområde som har høyest forekomst. Det er klart at sistnevnte er et resultat av emigrasjon (med påfølgende raseblandinger) eller bare genetisk diffusjon. Ingen raser i Europa har vært rene på tusen år. Men renheten er fortsatt så høy at vi fortsatt kan snakke om adskilte raser til tross for at det også er fullt av blandinger i Europa. Norge og Sverige er kjerneområder for den nordiske rasen ifølge tidligere tiders raseforskning.
Den drygaste Skrevet 5. november 2007 #13 Skrevet 5. november 2007 hmmm... hadde dere ingenting å si eller?
Carnivale Skrevet 5. november 2007 #14 Skrevet 5. november 2007 Jøss, hvor fant du denne definisjonen? Vigrids Håndbok for Dummies?
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #15 Skrevet 5. november 2007 har jeg sagt noe om at jeg er rasist egentlig? Jeg holder meg bare til fakta!
Gjest ->>- Skrevet 5. november 2007 #17 Skrevet 5. november 2007 ... skriver Carlos Bakke (?) i psykonautorganiseringen magasinet "Alternativt Samfunn," som har minst fire bidragsytere og en råfjong hjemmeside. Jo, det er godt å se at kildekritikken er i orden her. Redaktør Even Lorch-Falch presenteres her som en mann med fokus på å gjøre Bergprekenen om til praktisk politikk, og er ytterst demokratisk innstilt (jf. uttalelser i pressen fra bl.a hans tidligere elev Åge Aleksandersen). Joho, du, nå reviderte jeg mitt syn på raser én gang for alle.
Carnivale Skrevet 5. november 2007 #18 Skrevet 5. november 2007 Enig, følte virkelig jeg lærte noe nytt her...hoho.
Den drygaste Skrevet 5. november 2007 #20 Skrevet 5. november 2007 skjønner vel egentlig ikke hvorfor jeg skal gidde å diskutere dette med DEG...
propp Skrevet 5. november 2007 Forfatter #21 Skrevet 5. november 2007 Ja nå ble jeg målløs. Der tok du meg gitt. Det var mye annen interessant informasjon i samme artikkel bare se her:) "Rase og mentale egenskaper Amerikanske IQ-tester på den rasemessig svært varierende amerikanske befolkningen viser at rasene har nedarvede forskjeller i IQ. Amerikanske negre (iblandet blod av hvite mennesker) har gjennomsnittlig 80-85 (ekte afrikanske negre har noe lavere tall igjen, men dette er vanskelig å stadfeste grunnet dårlige utdannelsesforhold i Afrika), hvite nordeuropeere har gjennomsnittlig 100 og mongoloide asiater har gjennomsnittlig 105. Det som er interessant her er at i USA har asiatene vært likeså diskriminerte som negerne, men de har allikevel klart å få et bedre testresultat enn den hvite amerikaner av Nord-Europeisk herkomst. De som mener at de amerikanske negernes dårlige resultater skyldes diskriminering, skyter således seg selv i foten." Ja, da kan vi konkludere med at disse "negrene" er så godt som tilbakestående! Men for all del, dette er ikke rasisme, bare fakta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå