Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Kom fra jordmor i dag, og de siste gangene er de eneste to gangene vi har målt symfysemål og skrevet de inn på skjema. Begge gangene har jeg ligget langt over normalen. Over det grønne feltet... hva sa jordmor til dere ang, stor baby? Er 23+0 i dag sf-mål på 23 cm....
Athina' Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Har ingen sammenheng. Jeg ligger høyt over det grønne feltet og når jeg var 23 uker var sf målet mitt 27 cm, og jeg venter en gutt som er på -5% på vekstestimering. Ikke har jeg for mye fostervann heller så de kan ikke forklare det på noen måte :-) Dvs sånn gjennomsnittlig, og takk for det altså hvis ikke hadde jeg fått en gigababy :-)
Gjest Orkideen Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Jeg har også et symfysemål som ligger over det grønne feltet. Jeg har fått beskjed om at det ikke er ensbetydende med et stort barn. Symfysemålet viser bare hvor stor livmoren er og ikke hvor stort barnet er. Ligger du over kan det bety at du har en stor livmor og at barnet har større plass og boltre seg på. Til nå har snuppa mi hatt normal størrelse.
2 søte småpiker Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 Jeg ligger også over det grønne feltet, og spurte hva det betydde, forrige gang lå jeg under gjennomsnittet hele svangerskapet. Hun sa at det ikke trengte å bety noe som helst, annet at livmoren var stor, hun synes ikke barnet kjentes stort ut, og heller ikke at magen min var unormalt stor. HUn sa at livmoren ofte var større om man hadde tette svangerskap. Jeg får to år mellom barna. Er forresten 25 uker n¨å.
Første babyen=) *jentebaby* Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 lå litt over jeg og, jordmor synes jeg var stor men hu sa at dette ikke betydde stor baby,..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå