ca Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Lillemann har hatt vannkopper siden forrige tirsdag, så han har vært hjemme fra barnehagen. Nå har vannkoppene fått skorpe og tørket, men i dag oppdaget jeg nye blemmer i bleieområdet. Disse var veskefyllte og røde. Er det mulig at han ikke er ferdig enda? HAr noen samme erfaring? Syns dere jeg kan sende han til barnehagen i morgen?
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Jeg har hørt om en som hadde en liten blemme igjen på baken - og han ble sendt hjem av barnehagepersonalet. Tror ikke gutten din er ferdig med vannkoppene enda. Ville holdt han hjemme.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Vannkopper er farlig for fostre også, hvis mammaen blir syk. Jeg hadde ikke sendt fra meg ungen.
Lille Sniff Skrevet 6. november 2007 #4 Skrevet 6. november 2007 Det er nok best å holde han hjemme, på meg virker det ikke som om han er ferdige med vannkopper. Det er bedre å holde ham en dag ekstra hjemme, og være sikker på at han er ferdig med det. Jobber i barnehage, og vi sender hjem barn hvis vi får inn noen med veskefyllte blemmer. Det er smittsomt.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #5 Skrevet 6. november 2007 Nei, ville nok drøyd litt til om han fremdeles får blemmer. Regner med han ike har feber?` Måtte bare kommentere hun over her: Det er normalt ikke farlig for fostre hvis mor blir smittet med vannkopper. Det eneste er hvis hun er høygravid, og blir smittet nær opptil fødselen. Da rekker ikke mor å lage antistoffer for å overføre til barnet...
Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #6 Skrevet 7. november 2007 Nix anonym 2. Jeg har fått med meg at det kan være skadelig både i begynnelsen og slutten av svangerskapet. Jeg ville sjekket flere kilder om jeg var deg. Spesielt hvis du ikke har antistoffer selv..... Og ellers er det generelt uheldig for mor å bli dausjuk uansett årsak i svangerskapet.
Slank bakfra :) Skrevet 8. november 2007 #7 Skrevet 8. november 2007 .....påståelige anonyme som synser burde i det minste legge ut linker!!! Vel,uansett, svaret er hold ungen hjemme fra barnehagen, og også vekk fra gravide, eller de som nylig har født, og som ikke har hatt det selv! http://www.barnelegene.no/publisher/publisher.asp?id=11&tekstid=65 * Vannkopper hos en gravid kvinne i løpet av de tre første måneder i svangerskapet kan føre til misdannelser. Kvinner som smittes i denne fasen bør tilbys spesifikt immunglobulin. * Får mor varicella helt i slutten av svangerskapet skal hun ha spesifikt immunglobulin. Det skal også barnet ha om det blir smittet rett før fødsel eller i løpet av de første to dager. * Vannkopper hos mor som kommer mindre enn 5 dager før fødsel eller i løpet av de to første levedager kan føre til alvorlig vannkopper hos 10-20 % av de nyfødte som smittes på denne måten.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #8 Skrevet 8. november 2007 Hahaha. Så viste det seg at denne irriterende påståelige anonym hadde rett da. Du verden. Så fint du slanke rumpe tar deg tid til litt folkeopplysning. Med kildehenvisninger. Jeg gjør ikke alltid det. Men jeg vet som regel hva jeg snakker om.
tuppemor-75 Skrevet 8. november 2007 #9 Skrevet 8. november 2007 jeg ville holdt han hjemme, da vannkopper er kjempe smittsomt. vesla her i huset måtte være hjemme i 2 uker, og først da var det kommet skorpe på alle de 200 blemmene. formen til vesla var upåklagelig hele tiden. hun var høyt og lavt, og i slutten kjedet hun seg sammen med meg. så dette kan ta tid , lite å gjøre med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå