Gå til innhold

han har ikke bæsjet på 2 døgn, tips???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille sønn på 2 måneder har ikke bæsjet på to døgn, vanligvis er det 3-4 ganger om dagen. Han spiser i hovedsak mm, men har spist littegranne mme innimellom. Kan det være noe galt, eller er det helt normalt??? isåfall, noen tips for å få fart på sakene???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om en bare får mm, så kan det gå 10-12 dager mellom hver gang de går på do. Men hver dag er jo selvfølgelig det beste.

Har du Malt hjemme.? Isåfall, bland en halv ts malt i melka.

Skrevet

Ta det med ro, det er helt vanlig. Så lenge de får vanlig melk, kan det gå opp til en uke uten bæsj. Så det er ikke noe å bekymre seg for.

Skrevet

Når det gjelder så små barn er alt normalt med bæsjing. Både flere ganger for dag og med mange dagers mellomrom. Tror ikke du skal være urolig, bæsjen kommer nok :)

Skrevet

tusen takk, har ikke malt hjemme, men kan be gubben ta med hjem fra jobb senere idag, så kan jeg teste. Han får ca 1 måltid med mme om dagen, alt ettersom, igår var det bare 10ml, men dagen før det var det kanskje 60ml

Skrevet

på hs hos meg sier de at på mme skal de helst bæsje hver/annenhver dag.

prøv malt i melka. det smører tarmen. men for å få tømt rompa nå vis du merker han sliter med det så kan du ta en q-tip med masse vaselin og massere forsiktig rett på innsida i enden. da kommer det som regel nesten med en gang. ikke langt opp men såpass at får stimulert litt oppi der!

så begynner du med litt malt i melka, max 3ts om dagen. jeg pleier å bare ta en liten halv en for melka blir så seig ellers.

det går seg nok til;)

men sliter han nå med å få det ut så ville jeg prøvd med en q-tip.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...