Gå til innhold

Barnet blinker kraftig med øynene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har merket nå i det siste at sønnen i huset på 2 år har blinket en del... han blinker kraftig med begge øynene 2-3 ganger, akkurat slik som man gjør når man har tilsløret øyne.... Dette har toppet seg i dag.....

hva kan dette være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er han irritert/ rød på øynene? Kan være en katarr eller noe...

Skrevet

han er litt rød rundt selve øynene (på augeloka) men det kan være av at han har gnidd på de.

Skrevet

Hvis det ikke gir seg er det sikkert en ide å la lege se på det. Kan jo i verste fall være synet han sliter med...

Skrevet

Det kan jo være han har noe på øyet som plager han..Er dette noe han har gjort lenge?Virker han "fjern" når han gjør det..?

Skrevet

Det første jeg tenkte var faktisk Tourettes syndrom, men det er sikkert ikke det altså, er bare en elev jeg har som har dette og hans eneste ticks er kraftig blunking med øynene innimellom. Kan det være at han har vondt på øynene, ser dårlig eller noe sånt? Jeg blunker ofte litt ekstra når jeg prøver å fokusere på noe dersom blikket mitt er litt tåkete.

Skrevet

Allergi?

Jeg selv går rundt å blinker en god del under pollensesongen. Kanskje gutten din reagerer på dyr,midd, støv, vaskemiddel.....???

Ellers så kan jeg fortelle at min mann også blinker en del slik du beskriver. Han sier det er fordi øyevippene hans henger seg fast i hverandre.

Skrevet

ta en syns sjekk høres ut som han er svaksynt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...