Gå til innhold

Når begynte dere med smokk??


Tussa og Sofie

Anbefalte innlegg

Sniker meg inn fra November forum, litt stille der enda. Lurer på dette med smokken...hun vil bare suge heeeele tiden, og sovner nesten med en gang ved puppen. Ofte virker det ikke som hun egentlig er sulten men må ha no i munnen....ble født 1.nov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og gratulerer!!!! Jeg begynte med smokk etter tre uker, men jeg kunne godt ha begynt før :-) De aller fleste andregangsmødre jeg kjenner har satt smokken på plass på sykehuset...så jeg tror ikke det er noe i veien med å begynne nå om du føler for det!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MInsten fikk smokk da han var 4 dager gammel. Har ikke bydd på noen problemer det. Noen ganger har han mer suttebehov enn behov for mat og da griner han enda mer hvis puppen blir tilbudt. Det er mange små som har stort sugebehov og slik høres jo jenta di ut til å ha det. Jeg hadde gitt henne en smokk jeg og sett hva som skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, ja vi gir det et forsøk. Tror generelt hun er litt ekstra sulten i dag, det er vel vanlig den første tiden at matbehovet virkelig har satt inn, men godt å vite at det er "lov".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med begge barna har vi begynt dagen etter fødsel, og har ikke hatt noe problemer med amming av den grunn :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 dager gammel var han når han begynte med smokk, han ville henge i puppen hele tiden!!

 

Går amminga greit da? Da er det ingenting iveien med att han kan bruke smokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

snuppa vår hadde skikkelig suttebehov fra første stund, så vi kjøpte smokk mens vi var på sykehuset for å spare puppene mine litt.

jeg "vekker" baby'n mens hun spiser, sånn at hu ikke bare skal ligge å sutte, men faktisk få i seg nok mat, ved å massere litt under beina, inni hendene, styke på kinnet/øret osv.

men nå kommer melken, så da er hun litt mere mett og fornøyd, men vi lurer inn smokken en gang i blandt, f.x på stellebordet (er veldig lite glad i det gitt!)

ellers funker det å låne en finger eller knoke av mor eller far også !

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... høres fornuftig ut, bortsett fra at hun nekter å ta smokk, da. Vil bare ha the real thing. Hele tiden. Godt jeg ikke har hang til såre brystvorter. Hvordan får dere lurt i babyen deres smokk? Flere som har små som nekter smokk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min vil heller ikke ha smokk.. Prøvd nå i flere dager, når pappa gir han kan han godt sutte litt, og spytte ut, men når jeg prøver virker det som om han titter dumt på meg og tenker jeg er helt idiot:) Her skal ikke spises av flaske hos meg heller, men hos pappa går det også fint. Så han vet at jeg har ekte vare..Hehe, må le litt av de små nurka og, de er så nydelig når de er så bestemt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere prøvd en annen smokk? Jenta vår ville ikke ha den første smokken vi introduserte som var en NUK-smokk ("formet for å etterligne brystvortene"). Hun tok derimot en smokk vi fikk i en eller annen gratispakke ("I love MOM" tror jeg det står på den). Etter en tid tok hun også NUK-smokkene, men det er fremdeles den første hun liker best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en jente på 6 uker.. Hun liker å suge på hånden sin og puppen min.. Men smokk skal hun ikke ha.. Hun bare brekker seg og spytter den ut.. Har prøvd mange uliker smokker.. Prøvde å ta litt malt på men det var ikke så lurt.. Da kom hele kveldsen opp igjen.. Noen som har noen gode ideer til oss??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...