Gå til innhold

Mindre interesse for barn nr.2


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei

 

Er det flere som merker nedgang i interesse for graviditet nr. 2 el 3 ifht det å være førstegangsfødende? Jeg merker det, og får dårlig samvittighet. Hvor ble det av gleden over å være gravid og glede seg sinnsykt til det nye barnet? Er veldig fornøyd over å være gravid, men merker som sagt en endring fra graviditet nr 1. Kanskje har det med mindre interesse fra mannen denne gangen. Flere som har merket det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

 

Jeg merker nok også at jeg går mindre opp i denne graviditeten enn den første. Formen er ikke like pigg som den var forrige gang, heller, men det skyldes nok mindre anledning til å slakke'n på sofaen etter jobb og litt mer nattevåk fra barn nummer èn. Kona mi gleder seg imidlertid mer denne gangen, fordi hun vet hva hun går til, sier hun. Det er jo hyggelig. Men dårlig samvittighet er vondt å ha. Håper du slipper å slite med det. Du er sikkert en super mamma for den/de barna du allerede har. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har nok ikke mindre interesse for baby nr 2, men mindre tid til å tenke på det. Her er det full fart med ei på 3 år, derfor får jeg ikke den samme tiden til å tenke på vesla i magen. På en måte er det bare fint, for da går tiden fortere ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - er på besøk fra jan-klubben.

 

Jeg føler det også litt sånn. Men jeg tror (håper) ikke det skyldes at jeg er mindre interessert i barnet i maven. Men jeg har liksom ikke tid til å sette meg ned og bare nyte graviditeten siden jeg har en på 1,5 år i tillegg. Har ikke åpnet en bok om svangerskapet denne gangen, og har ikke kjøpt en eneste ting enda. Ikke har vi forslag til navn klart enda heller.

Gudskjelov er det lenge til fødselen (forhåpentligvis). Håper jeg rekker å forberede meg litt bedre psykisk enn det jeg føler nå. Må innrømme at jeg er litt småbekymret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver under på denne. Nok å styre med en 13-mån forkjølet lillegutt og fulltidsjobb. Men gleder meg for hver spark jeg kjenner. Lurer på hvem som bor i magen min.

Men jeg har ikke dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei..

 

Har merket veldig nedgang i interessen for gravidtet nr 2. Sist koste jeg meg sånn og skrev opp opplevelsene uke for uke. Har hatt veldig dårlig samvittighet og lurt på om det er noe galt med meg... Men ble svært lettet over å høre at dette ikke er så uvanlig. Er ganske fornuftig det de andre sier over, at det har noe med at man har mindre tid og energi nå når man har en fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...