Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Jeg er har lagt på meg ca 25 kilo i svangerskapet, er nå i uke 38.. Og jeg vet jeg har spist usunt, mye sukker, hver dag.. Det jeg bekymrer meg litt for er at jeg har vært på en vekstestimering der det viser seg at babyen er minus 5%.. altså ikke noe stor sukkerbaby.. Er det noen fler som har opplevd dette? Jeg bekymrer meg veldig for at noe er galt og at babyen ikke får nok næring..
Erisa* Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Hva du veide når du ble født har mye å si for babyen din sin størrelse. Kanskje du var liten når du ble født? Ellers er det slik at røykere i snitt får mindre babyer enn ikke-røykere, så hvis du røyker, er det kanskje en tanke å stumpe røyken? Husk at disse estimeringene ikke alltid stemmer helt! Søskenbarnet mitt ble fulgt opp litt ekstra de siste ukene av svangerskapet fordi de trodde hun var for liten. Men hun var 3800 når hun ble født!
*Super*Mamman* Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Veskstmålingene deres er ofte veldig feil... Fikk beskjed om at ungen min var under 2 kilo på overtidskontrollen, men ut kom en liten pjokk på 3400g....
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 Jeg røyker ikke, slutta på dagen jeg fant ut jeg var gravid så det kan nok ikke være årsaken. Jeg var heller ikke så veldig lita når jeg ble født, 3.8 kg og sambo var ca 4,4 kg...
Bdancer Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 Ikke vet jeg, men babyen vokser kanskje best om den får sunn næring. Sukker er vel kanskje ikke noe å vokse på... Jeg har også lagt på meg 25 kg og er i uke 27, men har ikke usunt kosthold. Har ikke vært på vekstestimering så kan ikke si noe om det...
"gullet" Skrevet 5. november 2007 #6 Skrevet 5. november 2007 babyen får nok næring, den btar hva den trenger fra deg... min er minus 8 % og jeg har spist masse,masse snop i tilleggt il mye mat... men, den vokser nok i rykk og napp, dette var i uke 30, skal tilbake i uke 37... men de målingene er ikke nøyaktige, mange som har fått seg en stor overraskelse.. genetisk, så ligger ikke vår junior an for og bli så veldig stor heller... han blir som han blir :-)
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #7 Skrevet 5. november 2007 Takk for beroligende svar, kjenner jeg er litt mindre bekymret nå :-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå