Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser at noen gir brødbiter til barn når de er 6 mnd. men setter de det ikke fort i halsen da?

min sønn er 6 mnd og har to tenner, men de skjønner vel ikke enda at de må tygge godt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For noen funker det å gi en brødskalk som de kan "sutte" på.

Tigergutt er også 6 mnd og har to tenner, men vil ikke ha brød... se tråden min lenger ned. HS anbefalte meg å begynne med brød nå, men jeg antar at det er mindre biter det er snakk om!

Skrevet

Leste tråden din, men er så redd for at de skal sette den lille biten i halsen hvis de spiser på egenhånd..

Skrevet

Muligheten er der jo, for at de kan sette det i halsen. Men det kan jo en 3 åring også..

De skviser det med gommene, eller hva jeg skal kalle det. Brødet bløtes opp, så det er minimal kjans for at det setter seg fast.

Mulig eg tar feil.?

Skrevet

Du kan jo prøve med bittesmå biter og se hvordan det går? Tenkte jeg skulle prøve det siden skalk ikke var populært. Tror ikke de setter det i halsen sånn at det blir farlig, men de kan evt. brekke seg siden de ikke er vant til biter.

Skrevet

Sønn min på 7 mnd får brød hver morgen. Spiser en halv skive nå og han har ikke tenner. Har gitt brød i en mnd nå og det går veldig greit. Gir han små biter og han "tygger". Er bitene for store så spytter han dem ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...