Ella28 Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Fy f...jeg ble så sint istad! Jeg måtte tilkalle jentenes pappa for å hente ene jenta vår,og passe henne noen timer siden hun andre er veldig syk og plaget med vannkopper,så det ble for mye for meg å ha begge to her. Så han kom etter å ha hentet sine tre stebarn,og de satt i bilen utenfor rekkehuset og ventet. Det ble mye styr med dobesøk,og hun som stadig må smøres,og så hadde det brått gått 10minutter. Han hadde egentlig tenkt seg rett inn og rett ut,men sånn går det jo ikke alltid med barn. Så står fanken meg de drittparkeringsvaktene og skriver bot! Han kom ut og måtte vinke til hun syke i vinduet,og hun gråt fordi hun ikke kunne bli med...fy f...,jeg ble så sint,og marsjerte ut og sa "Du får vel ikke BOT!!??! Vi har faktisk et sykt barn her inne,og tre barn som sitter i bilen og venter!!" "Ja,dere får skrive en klage da!" sier bitcha i en sur frekk tone. De folka er hatet her i byen,de er kjent for å sitte og spionere,men dette er i en blindvei med rekkehus,et lite borettslag for seg selv. Er det mulig!!! De folka må seriøst ha misforstått jobben sin! Jeg skal ihvertfall rett ned til legen og skaffe legeerklæring imorgen,og klage de luxe!!!!! AAAARGHH,måtte bare få det ut! Vi har da nok med et sykt barn om vi ikke skal måtte hanskes med det der i tillegg!
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 ehm... sto han ulovlig så er det jo ganske normalt å få bot, være seg det er i 10 minutter eller 1 time.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 ... men kanskje litt rart å gi bot når det satt barn i bilen..
Gjest ->>- Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 Øh, det er vel ikke parkeringsvaktenes anliggende om dere har en sjuk unge eller ikke. Dersom han parkerte et sted det ikke er lov å stå er det klart de skal gi ham bot. Må være fantastisk slitsomt å ha en jobb hvor man til stadighet skjelles ut for å gjøre det man skal. Og hun har jo helt rett - dere får skrive en klage; dersom den er berettiget blir boten stort sett ettergitt, men hun kan jo ikke sjekke hvorvidt alle folks unnskyldninger for ulovlige parkeringer er korrekte eller ikke.
Lille søtnos Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 Kjedelig situasjon, men står man ulovlig kan man få bot uansett om man har syke barn eller ikke. Dersom du synes det er feil er det jo bare å klage, men sto han for eksempel et sted med stoppforbud eller parkeringsforbud er det nok bare å betale de "sure" pengene.
Ella28 Skrevet 5. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. november 2007 Ja,men dette er rett utenfor huset vårt,det parkerer stadig folk der,og ingen har fått bot der før! Og saken er at han sto der i nøyaktig 10minutter,altså har de sittet og spionert og tatt tiden,i ti hele minutter! Dette er èn bil utenfor et rekkehus,i en blindvei. Dere må vel skjønne at det er forbannet irriterende! Saken er at de to-tre kjerringene som jobber for kommunen her i byen,er noen skikkelig bitcher,de svarer frekt og surt,og hva slags respons venter de å få da?
Ella28 Skrevet 5. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. november 2007 Forresten,det er ikke bare å betale de sure pengene. Vi hadde en god grunn til at han sto lenger enn han hadde tenkt,så jeg skaffer legeerklæring imorgen,og ifølge kommunen var det en god grunn til å få slettet boten,altså noe som hadde med sykdom å gjøre.
Ella28 Skrevet 5. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 5. november 2007 Og jeg skjønner også at reglene er som de er. Det er like fullt forbannet irriterende å vite at de har sittet og tatt tiden,og slått til akkurat når det hadde gått over den "lovlige" tiden. Det er som om de overvåker oss,og det blir helt feil synes jeg. Og spesielt når jeg har slitt med hun syke jenta her hele dagen,det var liksom det siste vi trengte nå.
Monajenten Skrevet 5. november 2007 #9 Skrevet 5. november 2007 De har faktisk ikke lov å gi parkeringsbot hvis han bare har stått der i ti minutter. De skal skrive opp to tidspunkt på boten; Det første når de oppdager at bilen er ulovlig parkert, og det andre etter et kvarter. Kommer føreren tilbake innen det, skal de ikke gi bot.
Ella28 Skrevet 5. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 5. november 2007 Javel? De sa til han at han hadde stått over ti minutter,så det må jo være deres grunnlag for å kunne gi boten. Er det en regel som gjelder overalt eller?
Monajenten Skrevet 5. november 2007 #11 Skrevet 5. november 2007 Kjæresten min har fått MANGE parkeringsbøter, hehe;-) Og det er alltid 15 mins forskjell på de nedskrevne tidspunktene. Det er (dessverre) under en mnd siden sist, og der også var det 15 mins forskjell. Men kan jo hende de har endret reglene siden det, ikke vet jeg.
Magandang anak ko Skrevet 5. november 2007 #12 Skrevet 5. november 2007 Kvartersregel har jeg aldri hørt om. Kommer an på hvor man står. Er det feks stopp forbudt, får du bot med en gang. Har hørt om ti minutter, man aldri et kvarter.
Ella28 Skrevet 5. november 2007 Forfatter #13 Skrevet 5. november 2007 Hmmm.jaja,det får vi sjekke ut. Det var jo ikke jeg som fikk boten da,men han. Men jeg blir like engasjert for det jeg da;) Han på kommunen sa at det kun var lov til å stoppe for å lesse av/på,og at de sikkert hadde sett på bilen en stund og ikke sett noe bli bært ut eller inn.
Monajenten Skrevet 5. november 2007 #14 Skrevet 5. november 2007 Som sagt, jeg skal ikke være noe bombastisk, men på alle bøtene han har fått, står det to tidspunkt med 15 minutters mellomrom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå