Cat.68 Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 3 dagen på rad nå med oppkast og løs mage. Ikke spiser hun noe og det begynner å være vanskelig å få i henne væske også nå. Hun virker imidlertid i ganske fin form i mellom slagene men plutselig så blir hun kjempeslapp. Hun er ikke akurat stor ifra før (2 år og såvidt passert 10 kg). Og nå forsvinner jo alt hun har av overskudd stakkars. Håper vi får noe godt råd for hvordan få i henne noen form for næring.
_hønemor_til_4_nydelige_ Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Masse lykke til, håper de finner ut noe sånn at ho får noe i seg.. Klemmer sendes til dere:)
Cat.68 Skrevet 5. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. november 2007 Takk, uff ja det er fælt når de blir så syke.Det lille som vi klarer å lure i henne komme jo bare i retur. Er vel egentlig begrenset hvor lenge det kan stå på sånn?? Synes ikke det virker helt normalt når de kaster opp over mange dager.
*ale* Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 Hadde oss en sånn runde i jula i fjor. Endte med sykehus og IV på jr. Hadde stått på i over en uke da. Viste seg at det var Noro virus i tarmen... Insister på det hvis det ikke gir seg...
Cat.68 Skrevet 5. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. november 2007 Ok, kastet han opp i flere dager da? virket han i fin form?
Gjest Skrevet 5. november 2007 #6 Skrevet 5. november 2007 UFF,så fælt!!!! Jeg hater omgangsyke og å kaste opp er noe av det værste som finnes. Skjønner godt du er bekyret for jenta di, det gikk nettopp omgangsyke i barnehagen til Mimmi, hun fikk bare diare men hadde veldig vondt i magen i tillegg og ville ikke ha mat. Jeg vet at flere av de andre barna som kastet opp kastet opp i 4-5 dager faktisk og var helt bra igjen ila en uke. Når Mimmi har vært syk tar det alltid lang tid før hun får matlysten igjen og det er ganske stressende. Lurt å få en sjekk av datteren din da så hun ikke blir uttørket. God bedring til henne og håper hun blir frisk fort som fy!
*ale* Skrevet 5. november 2007 #7 Skrevet 5. november 2007 Hadde først en runde på tre dager, kjempedårlig men både oppkast og diare. Slapp og apatisk, tok til seg minimalt med næring, alt kom ut igjen. Så ble han litt bedre en dag, og jeg trodde det var over. Men så kom det tilbake igjen i full styrke. Da ble han så slapp og dehydrert at jeg ikke turde ha ham hjemme lengre. Dura inn på legevakta, hvor legen ville sende med meg ernæringsdrikke hjem.. Hallo!!!!! Endte med innleggelse på isolat i tre dager på IV.. Ikke noe morsom opplevelse. Fælt å se de så syke... Følg med tegn på dehydrering ( Stående hudfolder, bringebærøyne o.l.) og krev hjelp. Lykke til og god bedring.
melkis Skrevet 5. november 2007 #8 Skrevet 5. november 2007 Hei Du har kanskje vert på legevakten allerede, men min datter var sånn for 2 år siden. Gikk ned 3 kg på 4 dager, ho var 2 år og 11 kg da det starta. Til slutt kokt eg sukkervann og gav henne 1 og 1 t-skje om gangen, med minutters mellomrom. Det gikk bra, men tok noen dager før hun orka skikkelig mat. Verdt et forsøk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå