Gå til innhold

Dagens happening...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har vært møte i barnehagen.

Vi er ikke sikre på om resultatet er som vi håpet, selv om det ble som vi forventet...

Ped.leder innledet møtet med å si at dette var hennes aller første foreldre samtale noen sinne...så dette skulle bli spennende. Jeg svarte at for hennes del burde sikkert noen andre vært førstemann ut, siden vi er såpass misfornøyde, og har vanskelige teamer å ta opp... Da fikk hun et øyeblikk en alvorlig mine, men var snart tilbake i vante takter..

Siden ped.leder ikke hadde noen konkrete saker å starte møtet med, sa jeg at vi like gjerne kunne begynne med det vi som foreldre er mest bekymret for, og som vi reagerer sterkest på. Ped.leder lurte da på om det var det ene tilfellet vi hadde snakket med henne om tidligere..

Jeg kunne fortelle henne at det dreide seg om et gjentagende problem, over flere uker, som toppet seg med en situasjon som var særdeles ubehagelig og unødvendig for Juniors utvikling og velvære...

Så beskrev jeg hele situasjonen en gang til, og ped leder hørte etter, men viste ingen tegn til følelse, reaksjon eller annet..

Phantom-mannen suplerte, men jeg klarte å forholde meg saklig, selv om jeg mest av alt hadde lyst til å riste liv i henne...

Jeg sa også at dersom jeg som forelder hadde latt barnet mitt gå rudnt slik, ville vi vært rapportert inn til barnevernet, så det gjør saken om mulig verre at de i barnehagen tar så lett på det.

Konklusjonen var at Junior må tas oftere på do. Jeg ba dem lage en logg for hver dag, noe som tydelig var vanskelig, men da jeg tilbød å skaffe til veie bok å skrive i skjønte hun at jeg ikke var til å rokke på dette...

Ellers ba jeg henne om å sette et menneske spes. på gutten for å hjelpe ham til mestring. Dette var visst også vanskelig, men jeg presiserte at han ikke har tillit til de voksne, for uten til den ene voksne assistenten som har vært borte under denne perioden.

Så laget vi en ny liste over alt Junior ikke kan spise, og her ble det mye flisespikkeri, men jeg tror vi ble enige om en god løsning for Junior. Håper nå bare at de klarer å holde seg til avtalen.

Ellers snakket vi om det sosiale, og det ble presisert at Junior fungerte bra i gruppen, men jeg gjorde ped. oppmerksom på at dette ikke varer lenge før de andre skjønner at Junior har en "svakhet". Og at han føler seg ille til mote når uhell skjer, fordi han ikek vil at de andre barna skal vite det.

Da møtet var slutt satt jeg med en følelse av at vi hadde sankket om det meste, men at det sannsynligvis ikke ville skje de store endringene... Men nytt møte ble avtalt onsdag om litt over tre uker, s¨å får vi høre hvordan det har gått...og gjøre en evaluering.

Da jeg hentet Junior i barnehagen i ettermiddag, så den voksne stødige assistenten at jeg kom, og kom ut og møtte meg i garderoben. Hun fortalte at Junior har hatt to uhell i barnehagen i dag, og beskrev situasjonene. Hun fortalte også at han plutselig under maten hadde sagt: "Jeg må på do" og løp fornøyd til toalettet, og da gikk det bra.

Jeg fortalte assistenten at jeg er fortvilet over situasjonen, og føler meg ganske rådvill iforhold til dette problemet, men at jeg håper at det skal bli bedre.

Endelig følte jeg at jeg snakket med noen som skjønte, og som klarte å sette seg inn i fortvilelsen..for da jeg tittet bort på damen så jeg at hun stod der med tårene i øynene, og jeg skjønte at hun virkelig bryr seg om Junior.. Hun har vært borte en lengre periode av personlige årsaker, og det er tydelig at hennes nærvær eller fravær spiller inn på hvordan Junior fungerer og trives i barnehagen.

Jeg ba henne derfor om å følge litt ekstra med på gutten min, og sa også at vi hadde savnet henne mens hun var borte, noe hun tydelig satte pris på...

Jeg er ikke på noen måte rolig rundt dette enda. Nå skal jeg la dagene gå, men dette blir en sak å ta opp på første styremøte. Ikke vår konkrete sak, men den manglede rutinen og rytmen som er så avgjørende viktig i en barnehagehverdag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt dere har fått sagt ifra, selv om det ikke ser ut som om det er helt enkelt å kommunisere med vedkommende...

Man trenger ikke være verdensmester eller gammel traver i en barnehage for å forstå at barn ikke skal oppleve det som Junior har opplevd i det siste. Ingen barn skal trenge å gå rundt med bæsj i buksen halve dagen!

Lurt at dere satt opp nytt møte om få uker, da bør det skje noe i mellomtiden. Om ikke så er det bare å be om styremøte snarest. Det kan skje på null niks om det er spesielle ting som trengs å tas opp.

Forstår at du ikke er rolig ennå, man blir ikke det i en fei når det gjelder barna. Bevis er det eneste som kan hjelpe, bevis på at han selv trives og føler seg komfortabel, samt at dere føler dere tatt på alvor og ser forbedring.

Håper det er det som skjer........!!!

Skrevet

Så fint at dere klarte å være tydelige i deres forventninger og at det ble gjort klare avtaler. Det gjør det lettere å evaluere når de tre ukene har gått. Det du skriver om lederen gjør meg ikke veldig optimistisk, men det er bra assistenten "deres" er tilbake i hvert fall.

Det er tungt når man er i tvil om våre aller mest dyrebare har det bra i hverdagen. Håper du gradvis blir roligere og at Junior får den behandlingen han har krav på!

Stor klem

Skrevet

Det er bra din lille Junior har foreldre som kjemper for ham... for samme hvor liten han er så er det en uverdig situasjon for ham!

Den pedagogiske lederen trenger tydelig vis ett spark ett visst sted!!! Si ifra om det ikke bedrer seg, så skal jeg personlig komme og hjelpe til med tuppingen....:=(

Skrevet

Dere har en merkelig barnehagen, ingen tvil om det.

Det blir så trist når det er sånn. Det virker jo som om de ikke vil prøve å forstå situasjonen engang.

Ikke for å smøre det inn, men i vår bhg. er det foreldresamtaler hver vår og høst, eller når det måtte være noe vi ønsker å ta opp.

På avd. til Knerten fører de logg på bleieskift. Og på avd. til Storebror har de faste rutiner på toalettbesøk. (de for selvsagt gå på do utover det også altså..)

Håper junior blir tryggere nå som hun som har vært borte er tilbake.

Det er ikke alle vokse som barna føler for, sånn er det med den saken.

Skrevet

Bra at dere klarte å være klare og tydelige på hvilke krav dere nå stiller til barnehagen! Forhåpentligvis fører det til skjerpings!

Og forståelsesfulle assistenter er gull verdt! Kan tenke meg at det er godt å ha noen som både dere og ikke minst Junior er trygge på!:-)

Jeg krysser fingrene for at dette er starten på en ny barnehagehverdag for dere!

Skrevet

Idag da jeg leverte Junior ble vi møtt av den mannlige assistenten og ped.lederen. Mannen kom for å fortelle at at også han var informert, og at de skulle gjøre sitt beste.Som jo er bra!

Jeg fortalte at Junior hadde vært kjempe flink om morgenen, kledd på seg selv, laget sin egen frokost og hjulpet til med Måka. Jeg prøver bevisst å fremme Juniors opplevelse av å mestre, for nå mener han at han ikke kan noe.

Da den mannlige assistenten sa at han skulle få hjelp med en gang han ba om det, og da tittet gutten rett i gulvet. Så kom det tydelig fra Junior: "Når jeg skal på do skal jeg si det til M****, for hun er den eneste som hjelper meg."(Det er den voksne ansvarsbevisste assistenten) Dermed bekreftet han for oss alle, både den mannlige assistenten, ped.lederen og meg at han ikke har tillit til dem.

Det jeg reagerete på med den situasjonen var at junior stod der mellom oss, og så legger de ut om uhellene igår, samt hva de skal gjøre for å hjelpe ham. Han ble ille til mote, så jeg måtte be de voksne vente til Junior var inne på avdelingen...

Ped.lederen sa at de var glad for at de nå fikk "løftet bevisstheten mot problemene til Junior". Får se om det hjelper...

(Igår da jeg snakket med den "gode" assistenten, kom hun ut i garderoben før junior skjønte at jeg var kommet, for å snakke med meg, uten å gjøre gutten forlegen!)

Jeg håper virkelig at situasjonen bedrer seg for gutten, men jeg er som sagt ikke overbevist...Tiden vil vise....

Skrevet

Det er godt dere fikk tatt opp ting selv om dere følte dere snakket til døve ører.Bra at det er avtalt oppfølgingsmøte. Synes det er vondt og total mangel på innsikt når de skal drøfte Juniors vanskeligheter over hodet hans...skulle ikke tro de jobbet med barn,det må føles så nedverdigene. Det er godt han har den gode og forståelsesfulle assistenten,får håpe de andre kan lære noe av henne. Dette er tøft for både Junior og dere.Får indelig håpe dette bedrer seg fort,ønsker dere masse lykke til.

Stor varm klem fra

Skrevet

Håper virkelig at det ordener seg for gutten din og dere. Snakka med mamma og fortalte om gutten din. Hun jobber i barnehage. Hun ble helt sjokkert over det hun hørte, fikk tårer i øynene av å høre om gutten din.

Håper virkelig at detblir en forandring og at de tar godt vare på gutten din . Hun virker jo direkte dum hun som er lederen da :0(

Klem fra

Skrevet

så flott at dere var tydelige og konkrete på møtet : ) ikke alltid så lett når så sterke følelser er innvolvert.

det virker som de fikk en støkk, det er tydelig at det er tatt opp med personalet og de gjør jo det de kan for å vise deg at de har tatt det på alvor.selv om måten de gjør det på, ped.led og mannlig ass, er helt bak mål.

får håpe de greier å gjennomføre de viktige rutinene og skape trygghet for junior.

ped.led virker jo ikke helt god.........det er jo mye her som skurrer, måten dere ble møtt på møtet (hennes motstand mot å føre dologg er jo bare pinlig), at det ikke fins dorutiner?????? du skal være en temmelig tilstedeværende person for å fange opp nøyaktig rett tidspunkt for å ta 18 barn på individuelle doturer (da tror jeg ikke det hjelper å være aldri så klarsynt ; ))

måten hun tar opp problemet over hodet på barnet også, vitner jo om minimal menneskekunnskap.

det er trist..............vi kan jo håpe det er hennes usikkerhet som setter henne ut av spill og at dette bedrer seg etterhvert.

jeg tenker og at hvis styrer ikke har skapt en kultur i barnehagen for å følge normal hms er det kanskje uklart for ped.led hva som forventes av henne?

har hun en tydelig arbeidsinstruks? styrer er vel ansvarlig for årsplan, dagsrytme og rutiner?

har hun blitt gjort kjent med dette?

noen ting bør jo være opplagte når man har med barn og mennesker å gjøre og her er jeg enig i at deres pedled har sviktet, men hvis det ikke blir drastisk bedre må jo dette opp på et høyere plan.

kjenner jeg blir veldig urolig over den situasjonen dere og barnehagen er i og håper virkelig ting blir iorden for gutten og alle de andre ungene sin del.

jeg krysser fingrene xxxxxxxx, lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...