Gå til innhold

hevelser i beina

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt på jobb idag, og kikket tilfeldig ned på beina mine. Der var det vann ja!! fikk litt sjokk, da jeg ikke tidligere har hatt det før. Men jeg er jo bare snart i uke 22! Var hos legen for ca halvannen uke siden og da var blodtrykket gått ned (var bittelitt høyt i uke 16)nå var det på normalen.

Noen tips til hvordan jeg kan få ned hevelsen, bortsett fra å sitte med beina høyt og drikke masse vann?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kutt ut så mye salt som du klarer.............og hold blodsirulasjonen i gang

Skrevet

gå og kjøp deg et par med støttestrømper, dette virker som det suser. Jeg går nesten ikke med annet da jeg er svært plaget med vann i kroppen- gravid eller ei.

Du kan gjøre en del øvelser også. Hver gang du setter deg ned kan du vri anklene dine i alle mulige vinkler, også når du har lagt deg på kvelden.

Unngå å stå eller sitte lenge av gangen. Reis deg opp inn i mellom.

Unngå salt, drikk masse vann, te kan hjelpe da det er vanndrivende.

Hvis det begynner så smått å komme i hender og fingre- løft hendene over hodet og rist løs inn i mellom.

Det er ingen mirakelkur eller pille en kan ta mot dette, så en må nesten bare gjøre det beste ut av det.

Hvis det øker på og blir svært plagsomt- gi beskjed til fastlegen din.

Lykke til:)

Skrevet

Støttestrømper har jeg to par av, og har brukt de flittig, men nå er de på vask. Må nok prøve å kutte myyyye ned på saltet ja.

Takk for tilbakemelding

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...