lilleminni Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Jeg vasker jo en gang i uka, alle rom, så noen storsjau blir det jo ikke til jul... Vasker dere vegger,tak lister o.l til jul? Føler jeg egentlig burde gjort det... vinduene iallefall....
Vipsenmamma Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Hvorfor det? Bedre å ta det om våren når det synes.
Den drygaste Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Jeg vasker ned hele huset en gang i halvåret, lister tak og vegger og alt det jeg ikke tar når jeg vasker gulver og sånne dagligdagse ting. for det er utrolig hvor mye drit som samler seg i skuffer og skap o.l på et halvt år!
lilleminni Skrevet 5. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. november 2007 Vasker de om våren også såklart, men er jo litt lenge å vente ett år med å vaske de igjen synes jeg =) blir jo en del støv...
Verbena Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 Julevask?? HÆ? I desember er det så mye styr med eksamner for mannen min og jobbing for meg, Juleverksteder osv overalt og i tillegg skal man ha tid til å kjøpe og lage julegaver. I tillegg reiser vi bort i jula til våre foreldre. Er ikke hjemme fra ca 20.des til uti januar en gang. SÅ vaskinga blir sånn passelig sånn at det er godt å komme hjem. Rundvask tar man til våren når det er lys til det!
___ Skrevet 5. november 2007 #6 Skrevet 5. november 2007 Til jul vaskes tak, vegger, gulv, vinduer, inni skap og skuffer. Alle duker gås over og rulles. Gardiner vaskes. Det gjør også alle gulvtepper, dyner ol. Messingplatene forran ovnene pusses, kjøkkenbordet skures, peisen vaskes osv og sølv pusses. Hvis tiden strekker til rydder jeg til og med på loftet. Nå må det sies at jeg har veldig stramt programm i sommerhalvåret. Det er derfor ofte litt etterslep på husarbeidet om høsten. Da er det greit å ha en deadline for når jeg skal være ferdig. Veldig deilig å kunne se seg rundt på julaften og vite at for en gangs skyld er alt skikkelig gjort.
Alba44 Skrevet 5. november 2007 #7 Skrevet 5. november 2007 Julevasken hos oss er helt vanlig rengjøring som vi gjør hver uke ellers i året. Vasking av gardiner,i skuffer og skap, pussing av vinduer osv tar vi når det passer sånn.
___ Skrevet 5. november 2007 #8 Skrevet 5. november 2007 Den første delen av julevasken beggynner jeg foresten på i disse dager. Rekker ikke alt siste uka ;-)
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 5. november 2007 #9 Skrevet 5. november 2007 Her i huset er julevasken som en helt vanlig vask, vinduene vasker jeg på høsten mens det fortsatt er lyst og varmt i lufta.. Også vasker jeg rundt hele husket skikkelig på våren, når det begynner å bli lyst igjen..
♥2 små gull♥ Skrevet 5. november 2007 #10 Skrevet 5. november 2007 Leier inn 2 polakker som tar alt fra topp til tå, vegger, tak, vinduer, lister... alt... syntes det er verdt å bruke 1000 kr på det, så slipper jeg å bekymre meg for at det skal være rent til jul
Gjest Skrevet 5. november 2007 #11 Skrevet 5. november 2007 bare det er reint så er jeg fornøyd ... :-)) er ikke så nøye på det ... og blir ikke så veldig storrengjøring uansett her i jula med tanke på at jeg nettop har hatt et k.snitt !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå