M&MH Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 De to siste dagene har jeg sett en forandring på lille jenta mi.. Hun har siden hun ble født slitt med mageknip osv. Men igår og idag har hun grått så sårt. Kommet masse tårer og hun blir helt rød i øynene. Prøver gi henne pupp( hun har alltid ville ha det før når hun hadde magevondt) men da hyyyler hun. Holdt på lenge igår, og til slutt tok hun erstatning på flaske og sovnet. Var redd hun ikke ville ha puppen lenger, men hun ville ha den på natten og på morgenen. Ser at hun har vondt i magen, men vet ikke helt hvorfor, for jeg har ikke spist no unormalt såvidt jeg vet. Nå ligger hun og sover, men hylte istad også når jeg prøvde gi henne pupp. Syntes også hun spiser mindre enn normalt. Er dette bare en fase? Hva skjer? Kolikk-grepet hjalp litt igår, men hun hikstet og gråt litt da også... hun er forøvrig i fin form og smiler når hun er fornøyd. Noen erfaringer å dele?? Pleier sjelden spørre her, men kunne hende noen visste nå.. føler meg fryktelig hjelpesløs når jeg ikke vet hva det er:-S
M&MH Skrevet 5. november 2007 Forfatter #2 Skrevet 5. november 2007 Hun er forresten 2 og en halv måned gammel:-)
opelvectra Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Du kan prøve maltekstrakt i MME for å løse opp magen, eller amme te til deg selv... Hvis ikke det kan være tenner alt?
M&MH Skrevet 5. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. november 2007 Ja,tenkte litt på det.. får prøve! Skal iallfall det hvis hun fortsetter.. Hun sikler grusomt mye for tiden, men er ikke det fordi de ikke har lært å svelge spyttet sitt?? hmm..
Kåre Moradi Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 Huff, det er ikke noe hyggelig når man ikke vet hva det er de gråter for disse små! Jeg vil tro at det er luft i magen eller mageknip ja, som du jo sier. Forandringen du opplever kan jo skyldes at det gjør vondt på en annen måte enn før fks. Da min jente hadde magesmerter pleide vi å massere forsiktig på magen (litt sånn "trykke ut prompen") og legge henne på magen over lårene våre, slik at det presset på magen. Dette vet du sikkert allerede, men en liten trøsteklem skal du få i tillegg. Det er så utrolig frustrerende når du ser at de har vondt og ikke vet hva du kan gjøre! Men det går over:) Maltestrakt har jeg ingen erfaring med men vet at det har hjulpet andre. Les litt om det allikevel før du gir henne det, for jeg vet at meningene om hvorvidt det er ok å bruke er delte.
M&MH Skrevet 5. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. november 2007 Tusen takk for flott svar `jadaså`:-D Hun er forsåvidt mye roligere idag foreløpig... har tenkt litt over det, og det er nok magen.. men, ofte har hun brukt puppen min til å prompe med. Altså hun drikker litt og drar tak i den og prøver prompe. Til slutt må jeg ta den fra henne fordi hun sliter den ut, og i tilegg drikker så mye at hun gulper over den. Kanskje hun har begynt å assosiere puppen med det? At det ert noe som blir tatt fra henne?? Kanskje hun ikke har blitt ordentlig mett?? Har iallfall latt henne ligge der og sutte så lenge hun vil og hun sover godt og har ikke sutret så mye idag. Virker ikke som hun har så vondt heller... tenk om det var det det var da, også bare tar jeg maten fra henne.. huff,huff:-P Er ikke alltid like lett å være mamma når man ikke forstår hva de sier:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå