Gå til innhold

Hvordan underholde våken 4 ukers baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svært lite faller i smak hos jenta mi, men følgende varianter fungerer i alle fall en liten stund:

- ligge uten bleie på stellebordet

- ligge på magen med hodet mot knærne mine når jeg ligger på ryggen med bena opp (da får jeg trent magemusklene samtidig)

- bli båret rundt (veeeldig slitsomt for mamma'en, hun veier snart 6 kg)

- sitte i vippestol mens jeg tømmer oppvaskmaskinen

Det er det jeg har funnet ut til nå, noen andre som har tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den uten bleie funker fint her og. Snuppa er 4 uker i morgen. Ellers liker hun å titte på en leke som jeg pendler frem og tilbake mens jeg sitter i sofaen med bena på bordet og hun hviler mot mine knær. Men det aller beste er å ligge på stellematten ved siden av dusjen når jeg dusjer og titte. Vet ikke hva hun ser, kanskje dråper på dusjveggen?? Hvis jeg avslutter dusjen med å sette på vaskemasjonen eller tørketrommelen sovner hun... ( noen ganger litt fristende å legge henne der og sette på en vask hvis hun er litt grinete..)

Skrevet

Du kan jo legge henne i en babygym. Hun kan kanskje ikke leke så mye med lekene ennå, men tigergutt her syntes det var veldig spennende å se på allikevel. Så begynte han å daske til lekene etter hvert. Her funket det bedre enn vippestol!

Skrevet

Min er nok litt nærsynt, men vi satte vippesolen under babygymmen så hun kom litt nærmere lekene, da ble hun sittende å titte litt.

Skrevet

Er de store nok til å sitte i babystol når de er 4 uker???? Jeg har ventet litt, men jeg trenger kanskje ikke det da??? Det hørtes deilig ut :-)

Gjest Ut på tur
Skrevet

Jenten min var ikke interresert i leker før nå nylig (hun er 11 uker) da hun var 4 uker var det bare kos kos kos kos kos kos som var spennende, og litt ansikter med grimaser osv

Skrevet

Kommer vel an på stolen, det... Vi har en som kan legges helt flatt omtrent, har ingen skrupler for å sette henne der..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...