Gå til innhold

stille baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor er et sånn at ungen min den ene dagen er helt fullstendig vill i nikkersen inni magen, for å så være helt stille neste dag?

i går vår det så mye liv at jeg holdt på å revne (føltes i hvvertfall sånn) og i dag er det helt stille.. har bare kjent et eller to små spark...

skal jeg måtte ringe lege pga det? det pleier ofte å være sånn... noen dager med fullstendig rabiat unge, så noen rolige dager...

jeg blir så redd og usikker når det plutselig blir stille... noen flere med lignende erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du skrev egentlig svaret selv.... "det pleier å være sånn". det er det viktigste at du ser barnets eget mønster. jeg har og gjennom to svangerskap bekymrtet meg mye for dette. det viktigste er at du kjenner han hver dag. trenger kanskje å slappe av litt en dag hvis han var turbo dagen før. kan og hende ar han snur litt på seg og sparker innover. da kjenner du mindre. eller at han har drevet på om natta mens du sov og kulern litt på dagen :-)

Skrevet

det hører med til historien at jeg har en jordmor som ikke akkurat beroliger meg... "du skal kjenne liv til like tidspunkt hver deg, hvis det er stille på et tidspunkt det pleier å være liv må du ringe føden umiddelbart"... er ikke akkurat betryggende ord det... blir tullete av hun... jeg prøver å si at denne ungen har ikke noen sånn rytme, men får til svar at "sånn skal det ikke være".... dumme dame

Skrevet

Oi hadde det vært sånn, hadde jeg vært på tråden til føden hver dag jeg for her er det ikke samme bevegelser til samme tid hver dag nei. Men jeg kjenner han hver dag og spredt utover dagen, så da slår jeg meg til ro med det :-)

Skrevet

syns det er dumt av fagfolk å si sånt til deg.... har en jordmor selv som er litt rar... vurderer å bytte, men har "bare" 6 uker og noen dager igjen, så jeg vet rett og slett ikke om jeg gidder....

Skrevet

Jeg har også en baby som er aktiv den ene dagen og helt rolig den neste. Igår var jeg til sjekk på føden for det var så rolig (men jeg hadde fortsatt kjent liv, bare myye mindre). Alt var normalt (CTG osv), og jeg fortalte jordmoren at jeg synes det var vanskelig å finne noe "mønster" i bevegelsene (det er liv på ulike tidspunkt...). Noen dager mye, andre dager bare bitte litt. Jm sa da at det var nok min baby sitt mønster, og at jeg måtte finne meg i det. MEN: Vi skal kjenne litt liv hver dag...

Så det er nok bare noen av oss som har babyer med "uregelmessig" mønster... så lenge du kjenner litt er det nok normalt :)

Sambo pleier av og til lytte til magen når jeg kjenne lite liv, og da hører han som oftest hjertelyden. Men det kommer jo an på barnets stilling om man hører noe da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...